Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

octabox stevigheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• octabox stevigheid

Hoi iedereen,

Vandaag heb ik m'n octabox met diameter van 150cm ontvangen. Ik heb 'em op mijn 300AD van Falcon Eyes bevestigd en het ziet er allemaal perfect uit.
    Ik had op voorhand een mailtje gestuurd naar de winkel met de vraag of deze relatief zware octabox zonder probleem op mijn FE 300AD gemonteerd kon worden. Positief antwoord: "dit zal geen enkel probleem zijn".
    Mag ik daarom eens vragen wat jullie ervaring hiermee is? Is er een groot gevaar dat er iets van de flitsers het gewicht van de octabox niet zal kunnen houden (op langere termijn)?
    Ik gebruik deze octabox binnenkort een hele dag op een festival, vandaar mijn vraag of ik bang moet zijn.

Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: octabox stevigheid

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
    Hoi iedereen,

Vandaag heb ik m'n octabox met diameter van 150cm ontvangen. Ik heb 'em op mijn 300AD van Falcon Eyes bevestigd en het ziet er allemaal perfect uit.
    Ik had op voorhand een mailtje gestuurd naar de winkel met de vraag of deze relatief zware octabox zonder probleem op mijn FE 300AD gemonteerd kon worden. Positief antwoord: "dit zal geen enkel probleem zijn".
    Mag ik daarom eens vragen wat jullie ervaring hiermee is? Is er een groot gevaar dat er iets van de flitsers het gewicht van de octabox niet zal kunnen houden (op langere termijn)?
    Ik gebruik deze octabox binnenkort een hele dag op een festival, vandaar mijn vraag of ik bang moet zijn.

Tim
    Nee je flitser zal dit makkelijk kunnen hebben, echter de hendel die je flitskop laat kantelen op je statief gaat dit uiteindelijk begeven, omdat je deze hard aandraait om je softbox vertikaal te houden.
    Heb dit al 1x gehad en dit is trouwens zonder kosten door FotoSG opgelost.
    Marco
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Een beetje off-topic, maar kan je met 300Watt een 150cm octa voldoende belichten ?

Ik heb een 300 Watt Illustar set, en volgens onze vrienden bij studioflash heb je voor een dergelijke octa (140cm in dit geval) minstens 500 Watt nodig ... en nog liever een lekker dure Elfo natuurlijk

Sorry als het een beetje OT is, maar hoop dat het niet stoort.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik werk met een octa van 170 cm en een flits daarin van 250 WS geeft een diafragma van F11op 100 ISO voor portret in de studio, en een verschil van 0,3 stops boven en onder tegenover het midden van de box.

Dus perfect te werken.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hey, bedankt voor jullie reacties. Ik ben al blij dat ik geen schrik moet hebben
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Working...
          X