Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lichtmeter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lichtmeter?

Hi guys!

Ik heb pas een Mamiya 645 gekocht, maar er zit helaas geen lichtmeter bij. Zou iemand mij een lichtmeter aan kunnen raden? Ik dacht zelf aan iets van 100 tot 150euro. Moet de lichtmeter trouwens ook een spotmeter hebben? Ik houd me voornamelijk bezig met landschaps fotografie, en urban.

Re: Welke lichtmeter?

Als je een externe lichtmeter koopt, kies dan gelijk een model dat ook als flitsmeter kan dienstdoen. Persoonlijk koos ik voor een Auto Iv van Minolta, maar er zijn er nog ne boel ander. Belangrijk is de flitsmeting, ook al maak je der nu nog geen gebruik van, ooit zet je misschien wel de stap naar studio fotografie, en al heb je dan een body met ingebouwde lichtmeter toch heb je dan nog een flitsmeter nodig.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb nog steeds een Weston Master V in mijn broekzak.
      Op ebay is er tegen een redelijk bedrag wel een exemplaar te koop.

Hiermee wil ik andere belichtingsmeters niet te kort doen

Comment

Kan die meter ook als spotmeter gebruikt worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basvdl Bekijk bericht
          Hi guys!

Ik heb pas een Mamiya 645 gekocht, maar er zit helaas geen lichtmeter bij. Zou iemand mij een lichtmeter aan kunnen raden? Ik dacht zelf aan iets van 100 tot 150euro. Moet de lichtmeter trouwens ook een spotmeter hebben? Ik houd me voornamelijk bezig met landschaps fotografie, en urban.
          ik vind spotmeting toch wel essentieel... hoe kan je anders een onderscheid maken tussen de belichting van een helder object en z'n donkerdere omgeving... dit geldt evenzeer voor landschaps fotografie...

ik heb zelf een sekonic 328 en de spotmeter (viewfinder) is appart...
          Last edited by d_oracle; 20 september 2009, 20:26.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basvdl Bekijk bericht
            Kan die meter ook als spotmeter gebruikt worden?
            Nee.
            Wel kun je opvallend licht meten met behulp van de Invercone.

Comment

Working...
            X