Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografietsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotografietsen

Oorspronkelijk geplaatst door GreenWatcher Bekijk bericht
    Eigenlijk heb ik een slingbag voor een ander doeleind, maar die dingen blijven nooit op hun plaats (rug) zitten en schuiven door het gewicht steeds naar de buik waardoor tijdens het trappen steeds met je knieën tegenaan botst. Nee een kleine fotorugzak lijkt me ideaal, doch zoals geschreven kan ik die niet vinden. Toch bedankt voor de tip.
    Dat kan toch niet naar uw buik verschuiven, tenzij je de borstriem niet omdoet dan zal die idd. verschuiven.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

ik gebruik al 3 jaar een think tank retrospective 7 die ik in een gewone degelijke fietstas stop.
      Zeker 3000km rondgereden zo met een elektrische fiets en nooit een probleem gehad.
      tweede tas voor statief en de baan op.
      groetjes mark

Comment

ik gebruik al jaren de B-grip riem om te fietsen en te wandelen. De camera hangt vast en stabiel op de heup.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Als je een beetje handig bent: zelf een bestaande fietstas (van het formaat dat je zelf wil) ombouwen tot fototas....binnenin bekleden met een schokabsorberend materiaal (bv schuimrubber), indeling maken, bevestiging aan de fiets wat extra beveiligen en klaar is kees.... Een half uurtje in een doe-het-zelf-zaak en je vindt alle materialen die ervoor nodig zijn. Bovenop een uurtje plezier om het ineen te steken....

Comment

Vroeger had ik een oude beautycase omgebouwd (foam binnenin) om achteraan op de fiets te monteren maar voor heel wat tochten door het broek en andere natuur merkte ik toch dat er heel wat "geschok en gedaver" aan te pas kwam.
            Daarom dat ik 4 jaar geleden ben overgestapt naar een rugzak. Kocht de Lowepro 22L AW Photo Hatchback en zou nu niet meer willen omwisselen.
            Formaat is zowat 50x30cm: onderaan ruimte voor camera met lens + ruimte voor 2 extra lenzen en diverse filters etc...; bovenaan apart vak voor een handdoek, regenjasje etc...
            Heeft een gemakkelijke all wheather cover en in het grote vak vooraan gaat mijn statief vlot in. Sluit vooraan op de borst en heupen zodat hij werkelijk muurvast rond het lichaam zit.

Voor mij is dit dus de beste manier om je materiaal op een veilige manier te vervoeren per fiets.

Comment

Als je een tas wil die aan je fiets vast hangt, dan neemt die natuurlijk alle schokken van de fiets over. Je moet dan ook het schokwerend materiaal goed uitkiezen om die schokken echt te absorberen hé. Voor iemand die al wat ouder word, is een rugzak met zoveel materiaal erin al snel heel zwaar....

Comment

Je kunt misschien de Nikon Crumpler op de kop tikken ? Niet overal meer verkrijgbaar maar nog wel voor een prikje op de aangegeven link. Fijn rugzakje en zelf best tevreden van.
                Nikon D700 en een paar oude AI-primes

Comment

Verleden jaar zocht ik ook een tas maar dan voor op mijn motorfiets.
                  Ik vond bij GIVI het nodige: https://www.rad.eu/nl/c/p/49212-givi...entas-t508.htm
                  Je krijgt er zonder probleem een FF met 24-70mm in met ernaast nog een 105mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhantomRC Bekijk bericht
                    Verleden jaar zocht ik ook een tas maar dan voor op mijn motorfiets.
                    Ik vond bij GIVI het nodige: https://www.rad.eu/nl/c/p/49212-givi...entas-t508.htm
                    Je krijgt er zonder probleem een FF met 24-70mm in met ernaast nog een 105mm.
                    Givi maakt proper materiaal, maar hier maken ze volgens mij toch een foutje door daar in het groot "Camera Bag" op te zetten.
                    Kwestie van mogelijke dieven wat te helpen.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Givi maakt proper materiaal, maar hier maken ze volgens mij toch een foutje door daar in het groot "Camera Bag" op te zetten.
                      Kwestie van mogelijke dieven wat te helpen.
                      Ja dat klopt, alhoewel ... het is een "binnenzak" voor in een (grotere) tanktas en dus ... maar ik gebruik het doorgaans als binnenzak in mijn fietstas ...soms

Comment

Ik ben geen voorstander van een tas op de fiets daar je toestel dan alle schokken krijgt, met een rugzak speel je eigenlijk zelf buffer en vang je zelf de grootste schokken op.
                        Bovendien heb je als je afstapt al je spullen ineens mee.
                        Een slingbag is ook maar niks op de fiets, dat schuift dan altijd in een vervelende en oncomfortabele positie is.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ik heb een primeset voor een D700/800, zonder grip, Nikkors 24 2.8, 50 1.4, 85 1.8, 135 2 DC en een soligor 2x dit alles(cam 3(geen 4)lenzen en TC) passen in een klein foto tasjetasje, dat weer in een fietstas past. In het gunstigste geval heb ik dan van 24 tot 270mm bij me.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik ook een zelf gemaakte insert tas in een gewone fietstas (gaat ook gemakkelijke in eer rugzak bij het wandelen).
                            Werkt heel goed en handig.
                            Eventueel zijn er ook verschillende inserts te koop wanneer zelf maken geen optie is.
                            Canon

Comment

Working...
                            X