Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS tracking i-gotU GT-120 <-> PhotoTrackr Lite DPL700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS tracking i-gotU GT-120 &lt;-&gt; PhotoTrackr Lite DPL700

Na een citytrip zelfde ervaringen als kpr. Toch iedere dag 2 AA batterijen nodig. Vervelend was dan dat je in de namiddag toch eens moet kijken of hij nog wel opstond.

In NY met de hoge gebouwen was het device onbruikbaar achteraf gezien. Enkel in het Central Park en de boottocht heb ik bruikbare tracks waarbij ik mijn foto's kan taggen. Ergens had ik dat ook verwacht.

Ondanks de aandachtpunten, toch behoorlijk tevreden. Tegenwoordig doe ik de GPS tracker ook mee op wandelingen enz.

peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
      Wij hebben de iGotU.
      Kan je er ook RAW mee taggen?
      mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
        Kan je er ook RAW mee taggen?
        Kan RAW zowiezo getagd worden?
        mvg
        Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Kan RAW zowiezo getagd worden?
          Kijk hier even: http://www.geosetter.de/en/
          Ik gebruik er deze tool voor.

Let wel, na overzetten van mijn RAW's naar disk, tag ik ze meteen en krijg dan een XMP file. Deze laad ik dan binnen in mijn Lightroom Catalog (en verwijderd mijn XMP bestanden, omdat ik geen conflicten wil).

p.

Comment

Batterijverbruik van de Phototrackr heeft te maken of je het toestel laat registreren per meter verplaatsing of per tijdseenheid. Te voet om de 3 sec. is voldoende, met de auto of per fiets dan weer niet.

Wat RAW betreft, er zijn twee mogelijkheden met de phototrackr, je koopt de PRO versie van de software (die ondersteunt RAW) of je exporteert en haalt de plugin Geoencoder van J Friedl (ook in de LR 3beta).
            Last edited by Zappa; 15 november 2009, 16:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mongogamgee Bekijk bericht
              Ik heb zelf een I-gutU, en ben hier heel tevreden over. Heb in 1 geheugen 9 dagen reisplezier opgeslagen (waarvan er gemiddeld 12u per dag werd opgenomen.
              In welk formaat schrijft de i-gotU zijn bestanden weg?
              Weet iemand of ik dit apparaat rechtstreeks via Breeze Downloader kan gebruiken?
              Volgens Chris van BB is het voldoende om de logger in te pluggen, opdat bij het downloaden via Breeze Downloader de GPS-gegevens mee zouden ingelezen worden!
              mijn fotosite

Comment

Hallo allemaal,

Excusses maar heb mijn vraag/probleem in een nieuwe topic gesteld, zodat het een beetje overzichtelijk blijft.
                Last edited by jelleruben; 16 november 2009, 18:52.

Comment

De DPL700 spreekt me omdat die AA batterijen gebruikt (net als de Sony GPS-CS3KA). Deze kost ook maar de helft van het Sony-alternatief, maar ik lees nogal wat negatieve commentaar over de behuizing. Is deze echt zo fragiel?
                  about.me/stijnv

Comment

Niet meer, werd aangepast. De blauwe versie is veel sterker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Niet meer, werd aangepast. De blauwe versie is veel sterker.
                      Bedankt voor de info, ik neem aan dat je de zwarte bedoelt (ben enkel een gele en zwarte versie tegengekomen)?
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Bedankt voor de info, ik neem aan dat je de zwarte bedoelt (ben enkel een gele en zwarte versie tegengekomen)?
                        Huh dat blauwe randje heeft me de das omgedaan.

Comment

Working...
                        X