Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje MonoPod + Manfrotto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje MonoPod + Manfrotto

Manfrotto 680B, MonoPod + Manfrotto 484RC2, Mini Ball Head
    Is er iemand die deze combinatie gebruikt, of zijn er andere combinaties die prettig werken.
    Ik heb een Canon 50d en een Canon 70-300 is usm.
    Alvast bedankt voor de hulp.
    Groetjes Angenita.
    Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
    http://www.ansvanvliet.nl/

Re: Vraagje MonoPod + Manfrotto

Ik gebruik de Giotto MML 3290B Aluminium monopod in combinatie met de Manfrotto 486RC2.

Het verschil... 154cm tegenover 182cm. De Giotto is lichter, maar zeker niet minder stabiel. Ik kan normaal op ooghoogte werken als ik dat wil, terwijl ik anders lichtjes door de knieën moet.
    Last edited by FestinaLente; 14 september 2009, 14:42.

Comment

'k heb diezelfde set, al gebruik ze nu vrij weinig (met een camera-lens-combinatie die toch een kilo zwaarder is dan de jouwe), en enkel om nek en schouders wat te ontlasten. Niets op aan te merken.

Comment

Ik heb Manfrotto 681B, MonoPod + Manfrotto 484RC2. Degelijk spul, werkt prima en snel de 681b is wat langer en zwaarder dan de 680B, waardoor het toch nog een gesjouw wordt. Ik zou nu voor de 680B gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wamo Bekijk bericht
          Ik heb Manfrotto 681B, MonoPod + Manfrotto 484RC2. Degelijk spul, werkt prima en snel de 681b is wat langer en zwaarder dan de 680B, waardoor het toch nog een gesjouw wordt. Ik zou nu voor de 680B gaan.
          ik heb zelf ook de 681B, en met mijn 1m87 ben ik bij dat deze op ooghoogte kan staan. Bovendien is het soms ook een voordeel een hoger standpunt in te kunnen nemen (vb over hoofden heen trekken als't moet )
          zelf maak ik momenteel geen gebruik van een balhoofd hierop.
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ik heb de Manfrotto 680B monopod, maar dan wel in combinatie met een Manfrotto 234RC tilt head. Die (goedkope) kop kan alleen landscape & portrait, maar een echt balhoofd vind ik voor een monopod niet nodig. Je kunt ook je poot zelf een beetje "richten". Sommigen gebruiken zelfs een monopod zonder kop (rechtstreeks op de camera gedraaid), maar dan gaan een portrait toch een stuk moeilijker vind ik. Bovendien is zo'n snelkoppeling (trouwens dezelfde als waarmee mijn camera achteraf op de Manfrotto 055XPro B tripod + 322RC2 balhoofd past) toch wel gemakkelijk.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Gisteren bij Focilux in Gent vertelde men mij dat hun statieven van Cullmann even goed waren als die van Manfrotto, omdat die veel duurdere zijn en standaard er geen head bij hebben. Klopt dit? Ik heb uit dit forum begrepen dat Manfrotto de créme de la créme is...
              mvg
              Bert

Comment

Manfrotto is zeker de "crème de la crème" niet, hoor (zeker wat betreft statiefkoppen), maar zij zijn omwille van prijs/kwaliteit heel populair (hier op BD tenminste). Voor de echte "crème" lonk ik begerig richting Gitzo en diets meer. Ik ken Cullmann niet eens o:, maar misschien iemand anders hier?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                X