Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(schouder) tas voor objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (schouder) tas voor objectieven

Ik beschik over 1 body en 3 objectieven. Als ik erop uit trek wil ik graag makkelijk kunnen wisselen van objectief. Ik ben dus op zoek naar een tas die net groot genoeg is voor 2 van de 3 lenzen in te stoppen. Het gaat over een Sigma 10-20mm, 18-55mm kitlens van 450D en een 55-250mm van Canon.

Iemand een goed idee? En waar ik die kan vinden?

Re: (schouder) tas voor objectieven

Lowepro Nova 160 AW (of 170) of Rezo 160 AW vond ik na lang zoeken zeer geschikt

kijk eens bij lowepro.com of de site van konijnenberg voor alle varianten; FNAC heeft die ook wel staan
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Deze vind ik persoonlijk nog te groot. Het toestel zelf hoeft er niet bij. Ik heb namelijk nog een andere tas.
      Maar nu weet ik wel in welke richting ik moet zoeken. Bedankt.

Comment

Ieder z'n zin natuurlijk, maar mij lijkt 3 riemen rond je nek/schouders redelijk onpraktisch. Misschien schaf je je op termijn een statief of een 2e body aan, dat is dan weer een riem extra.
        Uit ondervinding weet ik, dat een tas nét groot genoeg voor je huidig arsenaal je vroeg of laat parten gaat spelen. Ook ik het handiger lenzen wisselen als je niet moet puzzelen om alles weggeborgen te krijgen.
        Als je de zaken toch zo compact mogelijk wenst te houden is een 'lenzengordel' misschien een optie. http://products.lowepro.com/product/...lt,2026,31.htm

Comment

Op dit moment doe ik veel party's en optredens van lokale bands. Met mijn schoudertas is het helemaal niet praktisch tussen het publiek. Als er in de toekomst een body bijkomt dan hoef ik al 1 objectief niet meer op te bergen. En als ik met een statief ga werken zal dat eerder voor landschappen of architectuur zijn. In dat geval zal ik wel met mijn schoudertas werken. Ik heb op dit moment een lens case voor mijn sigma. Misschien neem ik er nog eentje waar mijn 55-250 ook in kan.

Comment

Voor optredens vind ik een schoudertas (Crumpler Pretty Boy XXXL) in elk geval handiger dan een rugzak (Lowepro Mini Trekker AW of Lowepro Orion AW). Een 'slingshot' -model zou een goed compromis kunnen zijn (Lowepro Slingshot 200 is wat te klein geworden ). Een schoudertas kan je tenminste even voor je buik houden als je van de frontstage naar de bar gaat . Met een rugzak kunnen ze te gemakkelijk aan je gear. Ben nu ook aan het uitkijken naar een volgende schoudertas (waarschijnlijk Crumpler New Delhi) en dan heb ik bijna evenveel cameratassen als mijn vriendin paren schoenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
              Lowepro Nova 160 AW (of 170) of Rezo 160 AW vond ik na lang zoeken zeer geschikt

kijk eens bij lowepro.com of de site van konijnenberg voor alle varianten; FNAC heeft die ook wel staan
              Ik heb vorige week de nova 160 gekocht en daar kan een toestel in en een extra lens. Indien je een beetje propt kan je er 2 lenzen insteken. Maar tis toch niet ideaal voor 2 lenzen. Ik reis graag licht en klein vandaar deze keuze.

2 weken geleden heb ik de rugzak van lowepro gekocht: micro trekker 100 en daar kan heel veel in. Ik kan er 4 lenzen insteken, mijn flits en toestel met lens op.
              Maar een rugzak is niet handig om lenzen te wisselen.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

Comment

ik heb nog een lowepro nova 5AW liggen. Bijna niet gebruikt.
                Voor 40 euro mag je hem hebben!
                Groeten Jan
                Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvansina Bekijk bericht
                  ik heb nog een lowepro nova 5AW liggen. Bijna niet gebruikt.
                  Voor 40 euro mag je hem hebben!
                  Groeten Jan
                  Nee sorry, is me nog wat te groot en onhandig. Ik zoek iets om 2 objectieven in te stoppen. Meer niet. Het toestel draag ik zo in de hand.

Comment

Working...
                  X