Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krassen contactpunten geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krassen contactpunten geheugenkaart

Hallo,

Mijn dochter haar fototoestel herkent de geheugenkaart niet meer. Heeft de melding c:13:01 op de sony DSC-T70. Heb gezien dar er krassen aanwezig zijn op de contactpunten van de geheugenkaart (memory stick pro duo 8gb). Geheugenkaart valt ook niet meer te lezen in geheugenkaartlezer van de laptop of desktop of zelfs de oude sony T-5
    Iemand die weet hoe ik dit kan/mag oplossen ?

Mvg,
    Joeri

Re: Krassen contactpunten geheugenkaart

Zijn de krassen zo diep dat er geen goudlaagje meer opzit? Indien ja, zal het moeilijk worden, indien nee, proberen of je het kaartje vaster kan drukken.
    about.me/stijnv

Comment

Blijkbaar ligt het niet aan de krassen, maar aan beschadigde bootsector op de memory stick. Iemand ervaring om zoiets op te lossen ? Heb al een aantal programma's zoals file scavenger, geprobeerd, maar niets lukt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri2608 Bekijk bericht
        Blijkbaar ligt het niet aan de krassen, maar aan beschadigde bootsector op de memory stick. Iemand ervaring om zoiets op te lossen ? Heb al een aantal programma's zoals file scavenger, geprobeerd, maar niets lukt
        De meeste merken van geheugenkaarten geven toch levenslange of 10 jaar garantie, een 8Gb kaart kan nog niet zo oud zijn, terug naar je verkoper zou ik zeggen.

Comment

Met "active killdisk" kun je alle geheugenplaatsen van het kaartje opnieuw op "0" zetten, net zoals door de fabrikant afgeleverd, alle data is dan wel weg!
          Dit noemt men een "Low format". Nadien moet je opnieuw formateren.
          Hier vind je de links voor gratis download:
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
          X