Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remote voor bulb

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Remote voor bulb

Ik heb een klein vraagje over remotes wanneer je gebruik maakt van bulb mode. Moet je effectief het knopje op de remote zo lang ingedrukt houden als je je foto wil nemen of bestaan er remotes die dit ondersteunen? (drukken voor start en drukken voor stop bv).

Ook: rond welke prijs komt een remote? Op digicamshop.be vind ik er van rond de 30 euro, maar er wordt nergens iets gezegd over die bulb mode, vandaar de vraag.

PS: voor gebruik met een canon 450d
    Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

Re: Remote voor bulb

Wij lijken elkaar de laatste tijd meer tegen te komen, niet...

Any way, ik heb bij mijn 50D een remote gekocht (wel, ik had een cadeaubon t.w.v. €50.-, zodoende). Heb het nog niet zoveel gebruikt, is eigenlijk voor avondfotografie bestemd.
    Het gaat om de Hama RS-80 E3 (wel, zoals het doosje zegt: "constructed in the same way as...")

Eventjes in de handleiding (enkel Duits, Engels & Frans) gaan opzoeken, en dit lees ik over bulb:

Bulb Shutter (camera in Bulb shoot mode), hold release button on transmitter to start B shutter. When long press over 3 seconds, the red indicator turns off then free to loose release button. Repress the release button to remove long exposure.
    Het Engels trekt op geen botten (), maar ik begrijp hieruit dat je eerst een 3-tal seconden indrukt tot het rode lampje uitgaat. Een tweede maal drukken heft dan de lange belichting op.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bij de meeste simpele ab's, zonder electronica gewoon 3 draadjes en 2 contactjes, kun je het knopje gewoon blokkeren.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb me vorige week op dealextreme.com de Jianisi RS-C3 remote switch voor mijn Canon 40D gekocht voor €3.50. Voor dat geld moet je het niet laten he

3 standen:
        * lichtjes drukken = scherpstellen
        * doordrukken = foto nemen
        * doordrukken en omhoog schuiven = openhouden tot je terugschuift

Werkt prima: testfoto genomen in bulb van 40 seconden met de knop 'vergrendeld'
        Anders nog niks mee geprobeerd, maar heb 'm dus ook nog maar een kleine week. Komt nog wel...
        Canon EOS 40D + grip + handstrap
        EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
        Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

Comment

Working...
        X