Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Dat is dan ook de reden om zeker een II te kopen, heb zelf een 430 I op een 50D, met veel mogelijkheden om in te stellen, maar de 430 I wordt niet herkend, is maw te oud voor dit nieuw toestel.
    AF-assist schiet in actie (als je dat wil, je kan dat afzetten) als het te donker is voor de AF. Dan assist-eert je flits. Lijkt mij de beste manier om dat te omschrijven.
    Ahzow , ksnap et (ongeveer ). En op de II werkt deze AF-Assist op elke body normaal gezien?
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

Comment

Op men 1000D met een 430EXII kan ik de AF-assist afzonderlijk gebruiken, werkt vlot,
      flits is ook krachtig genoeg voor huis tuin en keukengebruik,
      Ik hem zelfs op sommige gelegenheden enkel meeheb voor de AF-assist, om niet constant te moeten preflashen in donkere ruimtes, . . . . om scherp te stelle
      CANON 1000D --- EF-S 18-55 3.5-5.6 --- EF 55-200 4.5-5.6 II USM --- EF 50 1.8 II --- 430 EXII --- Gorillapod SLR ZOOM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freekie2 Bekijk bericht
        Op men 1000D met een 430EXII kan ik de AF-assist afzonderlijk gebruiken, werkt vlot,
        Ik hem zelfs op sommige gelegenheden enkel meeheb voor de AF-assist, om niet constant te moeten preflashen in donkere ruimtes, . . . . om scherp te stelle
        Dan zal die op een 450D ook wel marcheren zeker?

Als er iemand een 430EXII heeft in de omgeving Brugge, kan die me dat dan even laten weten om ff die AF-Assist te testen en al dan niet (indien te koop) deze te kopen... let me know
        Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
          Dan zal die op een 450D ook wel marcheren zeker?

Als er iemand een 430EXII heeft in de omgeving Brugge, kan die me dat dan even laten weten om ff die AF-Assist te testen en al dan niet (indien te koop) deze te kopen... let me know
          ga met je camera eens naar een winkel en vraag of je het mag testen
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freekie2 Bekijk bericht
            Bij mijn 430exii + 450d indertijd ging het niet (en ja, het was in one shot mode). Was dan aan het zoeken op het internet en daar stond er dat je een xxD model (of beter) nodig hebt om het te kunnen uit te schakelen.
            Als ik disable flash firing deed, dan flitste em niet + ook geen AF beam. Dus afzonderlijk de AF assist (rode beam) gebruiken zonder te flitsen ging dus niet. Met flits gaat het natuurlijk wel. Misschien dat dit al ondertussen is opgelost door een nieuwe firmware dunno.

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            voor zover ik weet kan ik mijn 580EX ook niet in 1 draai 360 graden draaien (zonder dat ik het flitshoofd in mijn handen heb )... .
            +180 (rechts) en -180 (links) he... bij een 430ex(ii) is dat -180 en + 90 graden (rechts achter ontbreekt).

Comment

430 kost de helft van de 580, is de helft zo groot, en kan 90% van wat de 580 kan.

Ik heb de 580 vervangen door de 430, aangenamer op het toestel (gewicht en afmetingen), en aangenamer in de rugzak en de geldbeugel....

Comment

Persoonlijke evaluatie:

580EX
                - je kan deze als master gebruiken om andere flitsen aan te sturen
                - more power... who needs more? ik af en toe, als ik er mijn harry fongs op gebruik

430EX
                - ietsjes compacter (wat met een externe flits altijd handig is... gezien je die zoveel mogelijk standby mee moet kunnen hebben)
                - goedkoper (al vind ik dat geen selectiecriterium , want een flits koop je maar 1x...)
                - persoonlijk... call me crazy, maar ik werk liever met de 430EX qua bediening ipv draaiwieltje , ik vind mezelf sneller/makkelijker de bediening gebruiken van de 430EX toetsjes dan 't wieltje. (op body's net andersom)
                - doordat hij minder power heeft/geeft ,... gaan battery's ook langer mee
                - doordat hij minder power geeft... krijgt ik dikwijls van mijn eerste shot betere/zachtere belichting
                - deurtje voor battery's is kwalitatief,.. bij de 580EX (wat de duurste flash is, is dat echt amateuristisch gemaakt door canon :-(((
                - no master feature

case is duidelijk zeker? als het uw eerste flitser is, en je hebt de master functie niet nodig => buy 430EX !
                Als je masterfunctie nu of wellicht binnen de 1 a 2 jaar denk nodig te hebben => then buy 580EX (alhoewel... je kan er "dan" gewoon een 580EX bijkopen hé)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  Persoonlijke evaluatie:

580EX
                  - je kan deze als master gebruiken om andere flitsen aan te sturen
                  - more power... who needs more? ik af en toe, als ik er mijn harry fongs op gebruik

430EX
                  - ietsjes compacter (wat met een externe flits altijd handig is... gezien je die zoveel mogelijk standby mee moet kunnen hebben)
                  - goedkoper (al vind ik dat geen selectiecriterium , want een flits koop je maar 1x...)
                  - persoonlijk... call me crazy, maar ik werk liever met de 430EX qua bediening ipv draaiwieltje , ik vind mezelf sneller/makkelijker de bediening gebruiken van de 430EX toetsjes dan 't wieltje. (op body's net andersom)
                  - doordat hij minder power heeft/geeft ,... gaan battery's ook langer mee
                  - doordat hij minder power geeft... krijgt ik dikwijls van mijn eerste shot betere/zachtere belichting
                  - deurtje voor battery's is kwalitatief,.. bij de 580EX (wat de duurste flash is, is dat echt amateuristisch gemaakt door canon :-(((
                  - no master feature

case is duidelijk zeker? als het uw eerste flitser is, en je hebt de master functie niet nodig => buy 430EX !
                  Als je masterfunctie nu of wellicht binnen de 1 a 2 jaar denk nodig te hebben => then buy 580EX (alhoewel... je kan er "dan" gewoon een 580EX bijkopen hé)
                  Bedankt voor de prima samenvatting. Ik heb me gisteren de 430 aangeschaft. Ziet er leuk en voor mij op dit moment zeker voldoende krachtig uit.
                  En aangezien ik sterk overweeg van volgend jaar de 7D aan te schaffen, dan heb ik ook ineens de mogelijkheid om deze (eindelijk ) remote aan te sturen.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

interne flitsers van een reflex zijn best krachtig etc maar voor het trekken van mensen toch niet alles, vel plat gebrand en achtergrond zwart... dus ik mijd flitsen toch meestal

doch heb vorig week end even mogen experimenteren met een 430 van een vriendin en moet zeggen qua instellingen etc : begrijp er gene ... van , niettemin de (zacht) ingeflitste foto bevielen me wel

niemand geen goe weblinkje met wat starters uitleg in deze materie? google heeft me nog niet de goeie weg gewezen dit maal...

en misschien off-topic : welke mogelijkheden verlies je met een 270 tov 430? is een 430 een absolute meerwaarde tov 270 om degelijk ingeflitste foto's te hebben ( standaard scenario's) ?
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
                      interne flitsers van een reflex zijn best krachtig etc maar voor het trekken van mensen toch niet alles, vel plat gebrand en achtergrond zwart... dus ik mijd flitsen toch meestal
                      Je moet er ook mee kunnen werken he. En in sommige situaties moet je gewoon flitsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Je moet er ook mee kunnen werken he. En in sommige situaties moet je gewoon flitsen.
                        geef ik best toe, zou anders niet op flash tutorial onderzoek zijn he

moeten flitsen : ja maar toch hoe minder hoe liever
                        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
                          en misschien off-topic : welke mogelijkheden verlies je met een 270 tov 430? is een 430 een absolute meerwaarde tov 270 om degelijk ingeflitste foto's te hebben ( standaard scenario's) ?
                          -Kop van de 270 kan enkel naar omhoog draaien, niet opzij etc.
                          -(Veel) minder krachtig
                          -AF-assist is net als ingebouwde flash een stroboscoop om zot van te worden. Ipv een rode led licht zoals bij de 430EX.
                          -Beperkt manueel (geen idee hoe je dit moet instellen trouwens)
                          -geen display

De 270 is een zeer beperkte flash, wel net iets beter dan een ingebouwde flash doordat je de kop kan omhoog draaien en via het plafond kan laten bouncen. De flash zelf is ook wat krachtiger is en herlaad sneller.

En zoek eens op google naar flash tips en technieken met het woordje "bounchen". En misschien ook eens de 101 tutorials lezen op strobist.com.
                          Ohja, en deze: http://photonotes.org/articles/eos-flash/ (thx to Hans Swolfs welke deze link nog eens poste in een ander topic )

Nuja kort hoe ik het doe voor portretten op feestjes:
                          Als je flash gebruikt omdat er gewoon te weinig licht is binnen, zet je camera manueel, flash gericht naar boven (indien er een wit plafond voldoende laag is), iso 400, shutter 1/60 - 1/160, diafragma f2.8 - f4. Ander moet je gebruikmaken van een bounche kaart of zo'n diffuse visbokaal boven op je flash zelf. Flash in automatische (ETTL) mode. Je flash zal dan proberen het ontbrekende licht aan te vullen.

Indien er voldoende licht aanwezig is maar je de schaduwen wil bijlichten (let wel op dat je zo geen platte beelden creëert), kan je werken op diafragma voorkeur en flash op ETTL zijn werk laten doen.

Probeer zo veel mogelijk direct flashen te vermeiden. Zo ontstaan er harde schaduwen. Best dus laten bouncen of via een diffuser zodat je zacht licht krijgt.
                          Last edited by DarthCake; 16 oktober 2009, 10:28.
                          Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Ik heb lang met dezelfde vraag gelopen ... Veel gelezen en gezocht en gaan kijken en testen.
                            Uiteindelijk bij een Metz 58 AF-1 uitgekomen.

Goedkoper (sommige plaatsen 50 tot 70€) dan een 580EXII, beiden hebben hun nadelen en voordelen. De 580EXII is bijvoorbeeld weather sealed, de Metz heeft een 2e fill flash. Zo zijn er nog enkele verschillen. Vooral de auto modus van Metz is erg befaamd, de meesten vertrouwen hier meer op dan op E-TTL.

Ik ben erg tevreden, terwijl ik eerst verkocht was voor een 580EXII.

Goeie vergelijking:
                            I've been a long-time proponent of Canon Speedlites, and also an avid follower of Metz flashes. I always liked the Metz for its sturdy quality and reliability--I'd owned a Metz potato masher (handlemount, in the old vernacular). But when I switched to the Canon EOS system, I became a devout Canon shoe-mount advocate, finding these flashes dependable and robust. I watched Canon Speedlites evolve over the years, to the point where it seemed to make no sense to use anything else. When the 580EX came along, I immediately bought
                            Canon EOS 5D MkII - 50mm f/1.4 USM - 85mm f/1.2 L USM - Canon 17-40 f/4 L USM - Canon 70-200 IS f/4 L IS USM - 2* Metz 58 AF-1 (1 te koop)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              430 kost de helft van de 580, is de helft zo groot, en kan 90% van wat de 580 kan.

Ik heb de 580 vervangen door de 430, aangenamer op het toestel (gewicht en afmetingen), en aangenamer in de rugzak en de geldbeugel....
                              Deze wijze raad ga ik volgen sé en ga mij ook nen 430 pakke
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik heb een 480 II. Heb daar geen problemen mee, behalve dat het herladen traag duurt. Heb een soort Softbox gemaakt voor daarop. Basis is een binnenste metalen reflector uit zo'n garage lamp of hoe het ook noemt, buitenste uit karton. Heb dan een achterzijde van een witte bestekmap genomen en een soort defuser gemaakt voor op de bovenkant. Resultaat: Zeer zachte schaduwen
                                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Working...
                                X