Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
    Ik heb een 480 II. Heb daar geen problemen mee, behalve dat het herladen traag duurt. Heb een soort Softbox gemaakt voor daarop. Basis is een binnenste metalen reflector uit zo'n garage lamp of hoe het ook noemt, buitenste uit karton. Heb dan een achterzijde van een witte bestekmap genomen en een soort defuser gemaakt voor op de bovenkant. Resultaat: Zeer zachte schaduwen
    Je zal waarschijnlijk ook bedoelen de 430 II want een een 480 II heb ik nog niet zien staan of heb er over gezien
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Finished the more detailed review comparing Canon Speedlite 430EX II and Canon Speedlite 580EX II

Comment

Om een oud topic weer ff boven te halen:

Ik heb dus nog steeds geen keuze kunnen maken hieromtrent...

Ik zou graag wat meningen hebben over mensen die ofwel 430EX II ofwel 580 EX II ofwel beide hebben.

Wat zij minpunten / pluspunten vinden aan de flits die zij hebben, waar ze ergens tekortschieten met de flits en waarom ze die gekozen hebben...

Zou mij enorm vooruit helpen
        Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

Comment

Kan dit beamen. Heb zelf de 430EXII in gebruik. De 580EXII heeft vooral nut als je een master wil om met meer dan 1 flitser remote off camera te werken in ETTL. Echter de infrarood link is dan de beperkende factor of je moet de 580 naar de andere flitser(s) richten.

Ik zelf werk meestal met 430's vanwege omvang en gewicht. De EXII is ook een pak sneller klaar voor een volgende flits, zeker met herlaadbare batterijen, die hebben een veel lagere weerstand. Ik gebruik al eens makkelijk een setje radio triggers om de boel te sturen (flitser in manueel) voor bijvoorbeeld een vaste situatie waar de lichtomstandigheden stabiel zijn of zelf bepaald worden.

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Eigenlijk is het heel simpel je keuze te bepalen hoor.

De 430 is een hele goeie keuze voor alle doeleinden.

Heb je 200 euro teveel, koop dan de 580 !

Ik heb een jaar lang de 430 exI gehad tijdens mijn trouwreportages.
          Nooit problemen mee gehad.
          nu ik de 580 exII gebruik kan ik niet anders zeggen dat hij nog beter is. (vooral het sneller heropladen van de flits op vol vermogen is een must als je hem later professioneel zou gebruiken.

Suc6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Zo uit het hoofd 58 en 43 meter ?
            richtgetallen niet verwisselen met afstand...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              richtgetallen niet verwisselen met afstand...
              Er is geen verband zeker ! Gooi het in de groep !

Comment

Working...
              X