Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod

Hallo beste Digi's

Welke monopod zouden jullie aanraden voor volgende combi D80 met grip en Sigma70-200 mm.Of eventueel een statief dat ook in macrostand kan geplaatst worden
    Mvg pechje
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Re: Monopod

Ik heb zelf de Manfrotto 680B black monopod, gecombineerd met een Manfrotto 234RC tilt head (voor landscape en portrait). Dat zou jouw combinatie ook wel moeten kunnen houden, dunkt me.

Wil je toch een driepoot, de 055XProb met 322RC2 balhoofd van Manfrotto is een van de populairste combinaties hier bij BD.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Monopod

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik heb zelf de Manfrotto 680B black monopod, gecombineerd met een Manfrotto 234RC tilt head (voor landscape en portrait). Dat zou jouw combinatie ook wel moeten kunnen houden, dunkt me.

Wil je toch een driepoot, de 055XProb met 322RC2 balhoofd van Manfrotto is een van de populairste combinaties hier bij BD.
      Deze combinatie heb ik ook een paar jaar gehad.
      Was er zeer tevreden over. Door wat zwaarder materiaal (D700 + AFS 300mm) ben ik sinds kort overgeschakeld naar Velbon Sherpa 730 CF Pro + Marklins M10.
      Deze combinatie staat zo vast als een huis, maar dit kost natuurlijk ook heel veel geld.

Een zeer goed statief kost heel veel geld, een goedkoop statief is prul en is daarom weggegooid geld.
      Voor macro is een monopod geen goede oplossing.

mvg
      Antoine

Comment

Working...
      X