Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming tegen weer en wind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bescherming tegen weer en wind

Hi,

Hoe beschermen jullie jullie materiaal tegen ons Belgisch weertje?

Als ik naar de koers ga valt het wel eens voor dat je een uurtje moet wachten in de regen. Als het aan het gieten is gebruik ik meestal een rugzakovertrek van AS Adventure. Mijn body en 70-200 kunnen daar volledig in. Op het moment dat koers passeert haal ik de rugzakovertrek er af en leg ik een zeemvel over body en lens. Dit werkt redelijk goed maar het is niet altijd even praktisch en al helemaal niet in combinatie met een externe flits.

Heeft er iemand ervaring met de Storm Jacket of andere soortgelijke oplossingen?
    Of hebben jullie misschien andere huis-tuin-en-keuken oplossingen zoals het gebruiken van een afgeknipte mouw van een regenvest.

Tot in de regen

Re: Bescherming tegen weer en wind

hand over de lens (ik werk met primes).
    volgens dpreview is de body weathersealed, dus gewoon zien dat ie niet in het water valt heeft mijn S2 altijd in leven gehouden.

Stof kon hij minder goed tegen (hij is dan ook min of meer begraven)

edit: met de nieuwe S5 blijf ik voorlopig uit de regen
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Dit volg ik even mee op, ik sta dikwijls aan de zijlijn tijdens een voetbalmatch van mijn zoon en met de herfst/winter op komst wil ik ook blijven fotograferen.

Wat ik me wel afvraag, kan je nog vlot in- en uitzoomen als je lens in zo'n kaweetje zit??
      flickr.com/wernerwattenbergh
      flickr.com/vdpsportfotograaf
      http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Hier staan verschillende oplossingen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op zee heb ik steeds een simpele plastiekzak gebruikt, gewoon een gat er in waar de lens door piept, en een elastiek er rond, met een transparante zak zou je eventueel ook kunnen flitsen, simpel en het kost niets.

Op mijn lens gebruik ik wel steeds een Nikon NC filter tegen het zoute water, stukken beter dan een UV filter (minder ongewenste reflexie's en andere onregelmatigheden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
            Wat ik me wel afvraag, kan je nog vlot in- en uitzoomen als je lens in zo'n kaweetje zit??
            Dat vraag ik mij nu ook af zie

Comment

neem een oude of goedkope K-Way .. knip er de mouwen af... je camera past perfect in die mouwen! ook met een lange lens... ik heb nog over met een 70-200mm, en het einde is de maat van een 77mm, heeft een rek en kan nog aangenoerd worden met klitteband...

ga wel ooit eens foto's maken...

één K-Way is TWEE regenschermen voor je camera!! Zo heb je er in elke tas standaard ééntje zitten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                neem een oude of goedkope K-Way .. knip er de mouwen af... je camera past perfect in die mouwen! ook met een lange lens... ik heb nog over met een 70-200mm, en het einde is de maat van een 77mm, heeft een rek en kan nog aangenoerd worden met klitteband...

ga wel ooit eens foto's maken...

één K-Way is TWEE regenschermen voor je camera!! Zo heb je er in elke tas standaard ééntje zitten...
                Ook geen slecht idee.

Comment

......
                  Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    neem een oude of goedkope K-Way .. knip er de mouwen af... je camera past perfect in die mouwen! ook met een lange lens...
                    gebruik ik ook en werkt prima, enkel zien dat je niet te kort afknipt en je er met je hand nog in kan....af en toe eens herinspuiten en je bent weer vertrokken...
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

Working...
                    X