Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij samenstelling Gitzo kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

    ok, ok, een klein beetje off topic in m'n eigen topic is blijkbaar tegen de regels...

    Zie het als een manier om die tripod op de plaats te krijgen waar je hem kan gebruiken De Suzuki leent zich daar beter toe als de golf, zoals een Gitzo statief zich beter leent voor het dragen van een 600mm F4 t.o.v. een Hama statief

    Comment


    • #32
      Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

      Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
      ok, ok, een klein beetje off topic in m'n eigen topic is blijkbaar tegen de regels...

      Zie het als een manier om die tripod op de plaats te krijgen waar je hem kan gebruiken De Suzuki leent zich daar beter toe als de golf, zoals een Gitzo statief zich beter leent voor het dragen van een 600mm F4 t.o.v. een Hama statief
      Het gaat niet zo zeer of het tegen de regeltjes is.

      Als je zo communiceert dan nemen de meeste onder ons niet eens meer de moeite om een advies/ervaring te plaatsen.
      Met een beetje zoeken was je al heel wat wijzer geworden.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #33
        Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

        Ok Antoine, je zal wel een punt hebben. Het is idd geen chit-chat maar een serieuze vraag die tot een aankoop moet leiden. Ik had heel wat opgezocht rond de combo die ik wou kopen maar er was niet bijster veel te vinden over de Gitzo. (Wel over de balhoofden). Het is al bij al een erg grote investering waar ik niet licht over wilde / wil gaan. Over camera's zijn 100-en reviews te lezen, over "banale tripods" veel minder... Ik ben vooral naar gebruikerservaringen op zoek want je leest dat een BH-40 des noods een 500mm F4 kan dragen op de site van RRS. Allemaal goed en wel in een studio, blijkt nu... Een reply zoals o.a. die van Archi maakt het allemaal wat overzichtelijker omdat je die dingen niet zo snel terugvindt (zelfs niet met de zoekfuncite op dit forum). Je zal al wel gemerkt hebben dat ik een verkoper in Konijn of waar dan ook niet altijd vertrouw... Die zeggen ook altijd dat een D300 beter is dan een D90... "Als ik in uw plaats zou zijn dan..." Als een lichtere, goedkopere combo goed genoeg is voor mijn gebruik moet ik niets anders kopen hé.

        Ik heb zoals de meesten hier wsschl geen ezeltje dan geld k*kt dus ik denk er graag wat langer over na...

        Het is mentaal trouwens wreed voor om eerst een tripod te (moeten) kopen en dan pas later de lens (lenzen) die ik wil...

        Ik heb al meermaals gedacht: "Als ik nu die verdomde tripod eens laat en een 70-200mm VR koop, met wat discipline moet dat ook mooi resultaat geven." Als ik echter op wat langere termijn denk, kom ik toch telkens weer uit bij de tripod die een betere eerste "long term investment" is.

        Keuzes keuzes keuzes...

        Comment


        • #34
          Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

          Keuze-keuzes-keuzes...?

          Veel gekakel en geen eieren, mijn gedacht !

          Comment


          • #35
            Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

            Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
            Ok Antoine, je zal wel een punt hebben. Het is idd geen chit-chat maar een serieuze vraag die tot een aankoop moet leiden. Ik had heel wat opgezocht rond de combo die ik wou kopen maar er was niet bijster veel te vinden over de Gitzo. (Wel over de balhoofden). Het is al bij al een erg grote investering waar ik niet licht over wilde / wil gaan. Over camera's zijn 100-en reviews te lezen, over "banale tripods" veel minder... Ik ben vooral naar gebruikerservaringen op zoek want je leest dat een BH-40 des noods een 500mm F4 kan dragen op de site van RRS. Allemaal goed en wel in een studio, blijkt nu... Een reply zoals o.a. die van Archi maakt het allemaal wat overzichtelijker omdat je die dingen niet zo snel terugvindt (zelfs niet met de zoekfuncite op dit forum). Je zal al wel gemerkt hebben dat ik een verkoper in Konijn of waar dan ook niet altijd vertrouw... Die zeggen ook altijd dat een D300 beter is dan een D90... "Als ik in uw plaats zou zijn dan..." Als een lichtere, goedkopere combo goed genoeg is voor mijn gebruik moet ik niets anders kopen hé.


            k heb zoals de meesten hier wsschl geen ezeltje dan geld k*kt dus ik denk er graag wat langer over na...

            Het is mentaal trouwens wreed voor om eerst een tripod te (moeten) kopen en dan pas later de lens (lenzen) die ik wil...

            Ik heb al meermaals gedacht: "Als ik nu die verdomde tripod eens laat en een 70-200mm VR koop, met wat discipline moet dat ook mooi resultaat geven." Als ik echter op wat langere termijn denk, kom ik toch telkens weer uit bij de tripod die een betere eerste "long term investment" is.

            Keuzes keuzes keuzes...

            Misschien kan dit je een beetje helpen.


            mvg
            Antoine

            Comment


            • #36
              Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Keuze-keuzes-keuzes...?

              Veel gekakel en geen eieren, mijn gedacht !
              Verklaar u nader...

              Comment


              • #37
                Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                Voor een 70-200 vr heb je inderdaad niet echt een statief nodig. Met een 1 poot kom je in de meeste gevallen goed weg.

                En de D300 is wel beter als de d90. Hij heeft een betere lichtmeter, snellere af en een betere body. Beeldkwaliteit is gelijk.
                Groeten Remco.

                Comment


                • #38
                  Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                  Ik kreeg vandaag een email van konijn dat de RRS Bh-55 uit het assortiment is genomen... great... Is hij nog ergens verkrijgbaar in België? (ik heb een factuur nodig)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                    Ik ben gisteren eens langs konijn gegaan ...

                    De Velbon werd me afgeraden door de verkopers. Vooral de sluitingen zouden volgens hem minderwaardig zijn t.o.v. de Gitzo.
                    Grappig ... ik heb de Velbon bij Konijn gekocht en volgens de verkoper was die op alle gebied evenwaardig aan de Gitzo ... zo zie je maar verkopers zijn en blijven verkopers

                    Wat er ook van aan is ... mijn Velbon heeft me al goede diensten bewezen (zelfs in zeewater) en doet het nog uitstekend.

                    Voor de CF-730 ben je wel wat te laat denk ik ... er is een nieuwe reeks op komst en de oudere zijn bijna nergens meer te vinden ... met de nieuwe versies komen ook nieuwe -lees hogere- prijzen.

                    Greetz,
                    TravelToy
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                      Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht

                      Het nadeel is dat je dan investeert in een zalige tripod, maar nog even moet wachten op dat zalige glas hé

                      De andere valable optie was D90 + 70-200mm VR. Tripod lijkt me toch beter om mee te beginnen...

                      Ik heb uiteindelijk een golf V 2.0TDI gekocht. Heerlijke auto, ik heb er 70k km's mee opzitten en geniet er nog elke dag van...
                      ik denk dat je eerder elke dag van je D90 met 70-200mm zal genieten dan van je gitzo tripod... tenzij je er op gaat zitten thuis...

                      ik heb een carbon statiefje, gebruik het zelden... m'n 70-200mm daarentegen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                        Grappig ... ik heb de Velbon bij Konijn gekocht en volgens de verkoper was die op alle gebied evenwaardig aan de Gitzo ... zo zie je maar verkopers zijn en blijven verkopers
                        ...
                        Heel eigenaardig
                        Last edited by Indigo; 15 oktober 2009, 15:59. Reden: quote bracket sluiten

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          ik denk dat je eerder elke dag van je D90 met 70-200mm zal genieten dan van je gitzo tripod... tenzij je er op gaat zitten thuis...

                          ik heb een carbon statiefje, gebruik het zelden... m'n 70-200mm daarentegen...
                          Daar heb ik ook al aan gedacht... Iedereen zegt dat die 70-200mm super is...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                            Hallo Indigo,

                            net terug van le Salon de la Photo te Parijs. Eerder teleurstellend in vergelijking met het Photokina geweld van vorige jaren. Ik ben daar oa naar toe gegaan om eens een Carbon GT3541 te gaan bekijken. Zoals je zelfs zegt : het is eigenlijk een relatief zware investering voor "een statief". Bogen Imaging is daar de invoerder en heb mijn geval uitgelegd : Ik trek met D200 (volgend jaar D400 ) en oa 70-200 VR met 1.4 converter. De baas toonde mij onmiddellijk een GT2531LVL en eerlijk gezegd : ik ben verkocht. Lichter dan de 3541 (die daar ook ten toongesteld stond) en meer dan stabiel genoeg (3 secties) voor deze combinatie. We zijn nl ook geen beroeps National Geo fotografen.

                            Wat mij overtuigde was de middenkolom die met een balhoofd steeds recht kan gezet worden op oneffen ondergronden. Nu moet ik prutsen met een van de benen minder uit te schuiven van mijn Manfrotto. Met dit systeem gaat het vanzelf op geen tijd. Bij Konijn kost die minder dan 500 EUR en dat krijg ik nog net aan met geweten verkocht. Ik wou in het begin geen middenkolom omwille van stabiliteit, maar je hoeft ze niet te gebruiken, maar in sommige gevallen wel handig.

                            Ik ben van plan deze te combineren met een Markins M10 of M20 kop.

                            groet
                            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                              Indigo; indien je echt een factuur wil, koop dan de Arca Swiss Z1p - je zal heel tevreden zijn.
                              En wat betreft die sluitingen van de Velbon Cf-730: na 2 jaar gebruik is er nog geen enkele vorm van slijtage merkbaar.
                              De Velbon Sherpa Pro CF-730 is m.i. evenwaardig qua afwerking aan de Gitzo 3xxx serie, maar dit is uiteraard mijn persoonlijke mening.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hulp bij samenstelling Gitzo kit

                                Bedankt Amateurken, Vantje...

                                Bedankt voor de info... Ik heb de Gitzo 25xx en de 35xx reeks naast elkaar gezien. Ik dacht eerst de GT2531 + BH-40 te nemen, zoals jullie hierboven al konden lezen. Dit is ongetwijfeld een mooie combo (en nog te verkrijgen), maar de zowel de 3531 als de BH-55 voelden zoveel "zekerder" aan... Dat is belangrijk voor de 300m f4 die ik ooit nog wil kopen.

                                Die Arca Swiss Z1P is ongetwijfeld goed, maar de RRS is zo fijn afgewerkt... Nu ja, wegens onverkrijgbaar moet ik daar dus al niet meer van dromen.

                                Ik ben zéker geen nat. geo. fotograaf, maar een amateur die nog véééél te leren heeft. Ik zou het mezelf alleen beklagen dat ik nu iets koop in die prijsklasse om dan later vast te stellen dat het toch niet "je dat" is...

                                Ik had die "LVL" extentie al eens goed bekeken ook. Een kameraad van me is videoreporter en die heeft zo'n reusachtig Manfrotto videostatief met zo'n lvling unit. Dat is echt SUPER gemakkelijk... Alleen bestaat dat, voor zover ik weet, niet in de 35xx reeks... Het bestaat wel met de Gitzo systematics, maar dan ben je wel dadelijk héél veel geld kwijt voor zo'n GT3531S + die optie...

                                Comment

                                Working...
                                X