Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson Stylus Photo R2880

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson Stylus Photo R2880

Hello,
    ik heb een tijdje geleden een R2880 gekocht en ben daar uitermate tevreden van voor zover het de prestaties betreft. Het probleem zit hem in het verwisselen van de cardridges voor mat of glossy papier.
    Alles gaat goed tot de (glossy) patroon nog meer dan 50% inkt bevat. Waneer dat minder is (vb 40%) dan weigert het ding de casette te aanvaarden, met als gevolg dat een glossy papiersoort niet geselcteerd kan worden. De enige remedie die ik vandaag heb is de casette te vervangen door een nieuwe... Héél dure zaak dus.
    Ik heb de laatste beschikbare driver geinstalleerd (6.60), maar het helpt niet.
    Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring? Ik heb de indruk dat Epson mij klaat stikken...

daniel:

Re: Epson Stylus Photo R2880

Ik kan je probleem begrijpen, maar heb er zelf geen last van omdat ik met een 3800 werk en die heeft 9 patronen constant in de printer, en ik kies bewust om enkel te werken met photoblack. Wat ik zie als mogelijke alternatieve oplossingen:

- printwerk organiseren met een bepaald soort zwart tot patroon leeg is
    - opstellen van een tweede printer met een andere soort zwart

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

bedankt voor het snelle antwoord, maar, wat doe je dan met gewone prints (brieven etc.), ook met photoblack??

daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mylled Bekijk bericht
        bedankt voor het snelle antwoord, maar, wat doe je dan met gewone prints (brieven etc.), ook met photoblack??

daniel

Een photoprinter is voor foto's, het normale en andere printwerk kan je veel beter en veel goedkoper doen met een kleine laserprinter.
        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik weet niet of mijn probleem hetzelfde is als het jouwe.Ik verwissel niet zo vaak van glossy black naar mat, dus ik weet niet of dit bij mij iets te maken heeft met de hoeveelheid inkt. Maar hier "http://forum.belgiumdigital.com/f15/...80-249811.html" heb ik geantwoord hoe ik mijn probleem oplos.

Zelf heb ik driver 6,51. Hoe ben je aan versie 6,60 geraakt? Als ik Driver update aanklik krijg ik de melding dat ik de laatste versie heb.

Voor gewoon drukwerk, gebruik ik een gewone printer.

Comment

Het meest krankzinnige an de R2400 en de R2800 dat bij wisselen tussen foto- en matte zwart ook de andere inktkanalen worden doorgespoeld, waarbij echt tientallen euro's aan inkt wordt doorgespoeld. Daarom is de Epson Pro 3800 beter omdat het doorspoelen enkel gebeurt op de zwarte kanaal en dan kost het nog maar een paar euro's aan inkt. Liever had ik gezien zoals bij de Canon Pro 9500, waarbij beide zwartinkten tegelijkertijd aanwezig zijn en elk een eigen kanaal hebben zonder na te spoelen. Misschien moeten ze eens een zwarte pigmentinktsoort ontwikkelen die zowel te gebruiken is op glossy als op matte papier.

En zoals Digipics357 heeft geschreven: de Epson R2880 moet je enkel reserveren voor foto's, niet voor het dagelijkse tekstafdrukken (goedkope inktjet met pigmenttekstzwart zoals de Canon MP540/630 of desnoods een goedkope z/w laserprinter).
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Sorry voor de late reply, was fotos wezen maken in de Provence...
              Ik heb een workarround voor mijn probleem die er in bestaat steeds een volle zwarte inktcasette te hebben... Als ik moet verwisselen, en de printer weigert wegens te weinig inkt, dan plaats ik eerst de volle, hij aanvaard die, en plaats dan terug de "bijna" lege... dit werkt. Vraagt dus wel altijd twee zwarte (volle) inktcasettes in huis te hebben.
              Lullig, ik weet het maar het antwoord van Epson was nog lulliger....
              De driver (6.60) heb ik van de Epson website gehaald.

daniel

Comment

Working...
              X