Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oordopjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: oordopjes

Jammer, want ik vind de ergonomie van die alpines best goed. ben er eens mee gaan slapen omdat ik letterlijk vergeten was dat ik ze nog inhad. Weet je of ze toevallig ook lineaire filters maken voor die alpines?

Comment

Weg-werp oordopjes zitten niet prettig en je hoort niet veel meer van de muziek 1 grote brei. Bij een klein budget rond de 10 euro zou ik gaan voor
      alpines

Bij een ruimer budget rond de 25 euro zou ik kijken voor
      proplugs

Ik draag die oordopjes van proplugs zelf al jaren en heb er erg veel plezier van. Geluid blijft goed en na 10 minuten ben je al vergeten dat je ze in hebt zitten.
      Last edited by Maartens; 21 januari 2010, 14:34.

Comment

Ik weet niet of je in Nederland of België woont.
        Die oordopjes van Alpine kun je gewoon kopen bij de kijkshop voor een tientje
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Nog maar een enkeling gezien die bij ons met oordopjes / mp3 in de oren rondloopt, voor de rest lopen we allemaal zonder rond.
          Hebben er hier wel liggen en gebruiken ze wel eens als we met de motor op pad zijn.
          Ik heb er (na 3j ongev) nog steeds weining last van maar misschien is het niet slecht om er eens over na te denken.
          Zolang je ze maar niet uit hoeft te doen om een gesprek te voeren.
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

oordopjes verplicht

ik droeg vroeger nooit oordoppen tijdens concerten, op het werk, of in andere omstandigheden met veel lawaai.

nu beklaag ik het mij. heb sinds een goeie 2 maand last van oorsuizen.

ik kan jullie verzekeren dat diet niet zo prettig is.
            als het stil is horen jullie niets, ik hoor altijd piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

heb nu profesionele oordoppen (voor muziekanten, geluitstechniekers,....) laten maken bij audio nova. deze kosten wel €170 en duurt 2 a3 weken voor levering.
            ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn.

mijn raad:
            geef liever wat meer geld aan goeie beschermende oordoppen, voor het te laat is.

Comment

ik heb 13 jaar in een schrijnwerkerij gewerkt en daar hadden we wij ook gepersonaliseerde oordoppen ( in het oor gegoten , om een mal te maken ) Die zitten heel goed en werken perfect !!! bij dagelijks gebruik ( op het werk ) worden ze alle 3a4 jaar vervangen .

Comment

Ik heb mij ook op maat gemaakte oordoppen laten maken. Kost ongeveer 120 euro en ze zitten altijd perfect. Een demping van 30dB omdat ik heel gevoelige oren heb blijkbaar. Bij concerten kan ik nu langs de boxen lopen zonder de dag erna een megaoorontsteking te hebben. Het praten gaat ook omdat het geen volledig dichte doppen zijn. Iedereen die een paar keer per maand met zwaar geluid in aanraking komt kan ik dit zeker aanraden. Het kost mss veel geld, maar het comfort alleen zou ik voor willen betalen. En als je het nie graag hoort helpt het ook

grtz
                Thomas

Comment

Hey juppekes

Ik ben net aan het bekomen van een ooroperatie

Nu zal ik ook uitkijken naar de gepaste oorbescherming.

Ik werk in een zagerij van een doe het zelf zaak, dus moet ik ook nog tussen de zaagbeurten in kunnen praten met de klanten.

Ik zal eerder uitkijken voor een beschermende koptelefoon, omdat deze gemakkelijk aan en af te doen is.
                  Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maartens Bekijk bericht
                    Weg-werp oordopjes zitten niet prettig en je hoort niet veel meer van de muziek 1 grote brei. Bij een klein budget rond de 10 euro zou ik gaan voor
                    alpines

Die gebruik ik ook al 2-3 jaar (wel elk jaar nieuwe).
                    Je kan ze ook voor 12,5 EUR bij de lokale Laperre shops kopen.
                    Last edited by Psychodweep; 5 februari 2010, 18:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes

Ik ben net aan het bekomen van een ooroperatie

Nu zal ik ook uitkijken naar de gepaste oorbescherming.

Ik werk in een zagerij van een doe het zelf zaak, dus moet ik ook nog tussen de zaagbeurten in kunnen praten met de klanten.

Ik zal eerder uitkijken voor een beschermende koptelefoon, omdat deze gemakkelijk aan en af te doen is.
                      de rode kleur zoeken van 'merk', dat zijn de krachtigste. ik dacht 34dBA. De groene zijn 30 dBA als ik het goed heb. Als je ook een helm moet dragen, zijn er ook koptelefoons die je op je helm kan monteren. Je kan dan bv 1 oor vrij maken om te babbelen als je even in een stillere ruimte kopn
                      http://www.condorsafety.be/ heeft vanalles aan veiligheidskleding. Daar is ook een cataloog te vinden waar onder andere gehoorbescherming bij zit.
                      Geen idee hoe ze werken en of ze goed werken (het bedrijf dan), maar ik ga er binnenkort bestellen denk ik.
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                      X