Ik heb, zoals een aantal BD-ers de gekende combinatie van Manfrotto: 055X ProB tripod met 322RC2 balhoofd. Mijn zwaarste cameracombinatie is een EOS 50D, met grip, twee batterijen en EF-S 17-55 f/2,8 met zonnekap en UV-filter, alles tezamen iets over de 2kg, 2065g om precies te zijn.
Onlangs wilde ik wat nachtfotografie doen, en terwijl het balhoofd in landschappositie stevig genoeg is, begon ik creep te ondervinden in portretpositie. Nochtans vind ik op de site van Konijn "Ook kan hij in verticale positie vastgemaakt worden, maar dan is het maximale draaggewicht 2,5 kg." Niet dus.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een wat steviger model, gezien mijn vrouw ook denkt aan een zwaardere macrolens, en zij doet regelmatig beroep op mijn statief+balhoofd.
Kan er iemand iets aanbevelen? Bij voorkeur ook Manfrotto.
Dank bij voorbaat voor alle nuttige input.
Onlangs wilde ik wat nachtfotografie doen, en terwijl het balhoofd in landschappositie stevig genoeg is, begon ik creep te ondervinden in portretpositie. Nochtans vind ik op de site van Konijn "Ook kan hij in verticale positie vastgemaakt worden, maar dan is het maximale draaggewicht 2,5 kg." Niet dus.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een wat steviger model, gezien mijn vrouw ook denkt aan een zwaardere macrolens, en zij doet regelmatig beroep op mijn statief+balhoofd.
Kan er iemand iets aanbevelen? Bij voorkeur ook Manfrotto.
Dank bij voorbaat voor alle nuttige input.
Comment