Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijsfilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijsfilter

    Als ik bv wassend water van de zee wil melkachtig doen overkomen overdag , welke sterkte van grijsfilter moet ik nemen , hoeveel stops moet hij - zijn , en kan je ook twee filters over elkaar gebruiken , op zoek naar die filters op internet kwam ik maar tot -3 uit, zijn er dan geen zwaardere of moet je er dan meerdere over elkaar doen

  • #2
    Re: Grijsfilter

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Als ik bv wassend water van de zee wil melkachtig doen overkomen overdag , welke sterkte van grijsfilter moet ik nemen , hoeveel stops moet hij - zijn , en kan je ook twee filters over elkaar gebruiken , op zoek naar die filters op internet kwam ik maar tot -3 uit, zijn er dan geen zwaardere of moet je er dan meerdere over elkaar doen
    Je kunt hiervoor een B+W ND110 gebruiken. Die houdt 10 stops licht tegen. Is onder andere hier verkrijgbaar in verschillende filtermaten....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Grijsfilter

      Check vooral de levertermijn ...ik heb er eentje (ergens anders) in bestelling staan van 24 juni ...

      Comment


      • #4
        Re: Grijsfilter

        Nikon filters zijn niet meer nieuw leverbaar. Ze waren er in ND4, ND8 en voor het speciale werk in ND800 (zonsverduistering)
        De 8 maal heb je al gauw nodig, wil je naar tijden van 2 seconden of langer.



        hier een sterk rood en groen filter gebruikt. overdag 30 seconden. Geen lichtmeting DDL, geen AF mogelijk. Lichtmeting op alle kleuren van het histogram. Omdat er 2 filters zijn gebruikt is de scherpte ook weg. Wat je ziet is het rondvaren van een boot met toeristen in Den Bosch.

        Op m'n website staat een uitgebreide publicatie over filters met daarin ook meer info over grijsfilters die wel leverbaar zijn.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Grijsfilter

          ik heb hier gelezen dat ik ook twee polarisatiefilters kan gebruiken

          Comment


          • #6
            Re: Grijsfilter

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            ik heb hier gelezen dat ik ook twee polarisatiefilters kan gebruiken
            Alles kan, maar kijk eerst in je portemonnee of je daar wel geld voor hebt. Een goed pola filter is duurder dan een grijsfilter. En 2 pola filters zijn nog d.......
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Grijsfilter

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
              Alles kan, maar kijk eerst in je portemonnee of je daar wel geld voor hebt. Een goed pola filter is duurder dan een grijsfilter. En 2 pola filters zijn nog d.......
              een B-W pol filter kost 89 euro en een grijs kost 99, maar daar heb je maar één van nodig ; nu mijn voordeel is dat al een polfilter heb dus ben eigenlijk goedkoper af, maar is anders wel dubbel zo duur

              Comment

              Working...
              X