Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Externe HD

    Ik twijfel er niet aan : Lacie schijven, heb er verschillende in gebruik, en werkt prima.

    Zoals door anderen aangegeven heb ik ook twee externe schijven die een mirror van elkaar zijn (2x500 Gb), staan nu wel redelijk vol dus ik ga een 1 Tb bij kopen, maar dit is terug een Lacie.

    Heb in het begin twee MyBook schijven van Western Digital gekocht ... en 48u later terug gebracht naar de winkel Ik wil een externe schijf met een power switch, die WD's hebben dat niet en reageren op de PC als die opstart ... nu dat werkte bij mij dus echt slecht, en blijkt dat wanneer je twee WD's tegelijk aansluit dit een gekend probleem is (gelezen op verschillende fora in de US)

    Nu staan mijn schijven gewoon af tot ik ze nodig heb, dan staan ze alleen aan om de mirror kopie te maken, daarna gaan ze terug af ... op dit manier hoop ik dat ze zo lang mogelijk meegaan. Al mijn Raw files staan enkel op de externe schijf (2 copies in mirror dus) eenmaal ik de bewerking gedaan heb, er is geen reden om die op de interne schijf (die ook 500 Gb is)

    Voor de prijs van externe schijven moet je het niet maar laten, ze kosten echt niets meer vergeleken met enkele jaren terug, een 2TB kost zelfs maar 240 Euro, en die kan je gelijk in Raid / mirror zetten.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #17
      Re: Externe HD

      als je voor massa opslag gaat, koop dan als je budget het toelaat een firewire 800 versie.
      En een snelle CF/SD lezer. Ik was met mijn usb 2 versie de zenuwinzinking nabij als ik een 16 gb CF moest overzetten...

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #18
        Re: Externe HD

        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Een uitleg is er altijd natuurlijk. Ervaring is een ander verhaal. Ik ken mijn keuze.
        Mijn ervaring is dat ik wel kaartjes kwijt ben en nog nooit(sinds 2002) één kapot met één uitzondering na een wasbeurd.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Externe HD

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Mijn ervaring is dat ik wel kaartjes kwijt ben
          Hetgeen alleen mijn stelling bevestigt dat wanneer je de opnames verdeelt over diverse kaartjes en je één verliest nog kan genieten van de foto's op de andere kaartjes. En net dàt wilde ik laten weten.

          Comment


          • #20
            Re: Externe HD

            Hij is dan misschien wel kaartjes kwijt, maar nog nooit een toestel kwijtgespeeld. Dus als hij maar 1 kaartje gebruikt en die altijd in z'n toestel laat.... dan bevestigt dat niet meer jouw theorie.
            Enfin... iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij het veiligst vindt.

            Comment


            • #21
              Re: Externe HD

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Hij is dan misschien wel kaartjes kwijt, maar nog nooit een toestel kwijtgespeeld. Dus als hij maar 1 kaartje gebruikt en die altijd in z'n toestel laat.... dan bevestigt dat niet meer jouw theorie.
              Het zal wel zeker
              Als we maar gezond zijn zullen we maar denken.

              Comment


              • #22
                Re: Externe HD

                Mensen kunnen alles kwijtspelen, zelfs hun bloedeigen kinderen. Dus ik snap niet dat er hier met echte "theorieën" wordt gesproken. Alles is kwijt te raken.

                De TS moet voor zichzelf uitmaken wat hij wil he.

                Comment


                • #23
                  Re: Externe HD

                  1 TB Lacie en 1 500 GB Lacie en met Syncback steeds gesyncroniseerd. Op die 2 schijven staat alles wat ik heb aan documenten en foto's, zelfs de RAW bestanden laat ik staan, je weet maar nooit wat je er later kan mee doen! Voor de Eurootjes moet je het niet laten en een PC crash kan altijd!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Externe HD

                    Bedankt aan allen voor de tips en reacties
                    Bedoeling is ze gewoon op de HD opslaan om als pc crasht toch nog foto's te hebben
                    grtn en een fijn weekend aan allen
                    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Externe HD

                      Ik gebruik zelf een netbook op locatie en een iomega 500GB schijf. Deze schijf is trouwens heel snel voor een 2.5". Thuis heb ik dan ook nog een paar terra schijven van lacie staan als opslag voor mijn foto's. Ik ga mij na dit alles te lezen toch nog een bijkopen als backupschijf. Want idd voor €100 kan je het nie laten en vooral als er iets is heb je de foto's nog. Zeker omdat ik alleen mijn RAW bestanden bijhoud. Ja ik weet het sommigen vinden dit overkill maar ik heb graag de beste kwaliteit en als ik nog bijleer kan ik er nog iets aan veranderen.

                      Grtz
                      Thomas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Externe HD

                        Als ik mijn MacBook Pro niet bijheb dan maak ik steeds een backup op een iPod Photo met een camera connector op aangesloten.

                        Werkt prima en neemt niet veel plaats/gewicht in. Spijtig genoeg werkt dit niet meer met de laatste generatie van iPod Classics

                        Comment


                        • #27
                          Re: Externe HD

                          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
                          Als IT'er kan ik alvast melden dat er slechts 1 merk mijn voorkeur heeft als het om HD's gaat , zowel intern als extern.

                          Western Digital heeft top-producten

                          Heb thuis 2x 500Gb staan die 'gemirrored' zijn, maw een exacte kopie van elkaar.
                          Van zodra er met één van de twee iets moest gebeuren (en die kans is echt wel veel kleiner dan verlies van een CF of SDkaart of het stukgaan daarvan) dan heb je altijd een perfecte en exacte kopie op de andere staan. Gewoon nieuwe HD aankopen en terug laten mirorren
                          Ik krijg deze toch elke week 1 of 2 keer met een kappotte voeding of interface
                          Ik heb zelf een klein kastje met een 80gb hdtje die ook op accu werkt je kaartje erin stoppen ff op copy drukken en je kan je kaartje weer gebruiker
                          mvg rick
                          ow ps 120 eurie en je kan hem ook als externe disk gebruiken

                          Comment


                          • #28
                            Re: Externe HD

                            BTW ... wat LaCie betreft ... in mijn Hi-Tech-Design LaCie box zit een "gewone" Samsung 500Gig schijf ... so much for LaCie

                            Comment


                            • #29
                              Re: Externe HD

                              Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
                              Als IT'er kan ik alvast melden dat er slechts 1 merk mijn voorkeur heeft als het om HD's gaat , zowel intern als extern.

                              Western Digital heeft top-producten
                              Twee maand geleden kocht ik een WD elements van 1TB voor 80 euro. Verleden week was plots de adapter voor de voeding stuk.

                              http://www.decultuurconsument.be/
                              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Externe HD

                                Kan altijd gebeuren... daarvoor heb je garantie he.

                                Comment

                                Working...
                                X