Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarisatiefilter

    Welk polarisatiefilter zou ik moeten aanschaffen voor mijn canon 17-55 efs is zodanig dat ik geen last heb van vignettering op 17mm ?
    Wie heeft ervaring met deze lens en een polarisatiefilter ?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    BB

  • #2
    Re: polarisatiefilter

    Een gewoon, daar hoeft geen slim op. Op een Sigma 10-20 had ik zelfs een gewone Hoya pro zonder vignetering.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: polarisatiefilter

      Gebruik al twee jaar de 17-55 en een Hoya polar filter zonder problemen.
      Mvg, drh

      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

      Comment


      • #4
        Re: polarisatiefilter

        voor mijn Canon EFS 17-55 2.8 IS USM heb ik me een B & W Circulair Pol. filter MRC 77 E aangeschaft, ben er zeer tevreden over, best eens op internet rondzien kan soms veel in prijs verschillen, de mijne komt van bij Konijnenberg Turnhout zie via deze link 121 € http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._mrc_77mm.html, grtn Ingrid
        Last edited by IngridVD; 18 augustus 2009, 21:55. Reden: link toegevoegd
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: polarisatiefilter

          Ik heb dezelfde B&W circulaire pol 77 E voor mijn 17-55 f/2,8. Gaat af en toe ook wel eens op de 10-22 (omdat die eveneens een diameter van 77mm heeft). Etiketje met de prijs hangt er nog op: €108,76 van bij Konijn Turnhout. Geen idee van de huidige prijs.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment

          Working...
          X