Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon Sherpa 550 R: ongelukje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Velbon Sherpa 550 R: ongelukje

Dit is mijn statief. Ik kocht het aantal maand geleden en nam het deze week dan ook mee op reis naar Italië (Milaan en Venetië). Ik wou hem de eerste maal gebruiken maar was zo dom om mijn camera er op te hechten in het donker. Ik dacht dat hij er goed op zat, draaide nog wat door en toen brak de vijs in twee. Weet iemand waar ik zo'n vijsje waarmee je de camera aan statief verbindt kan kopen? Ik weet niet in welke mate dit voor verschillende statieven hetzelfde is?
    Alvast bedankt

Re: Velbon Sherpa 550 R: ongelukje

Als dat kenmerkend is voor de kwaliteit van het statief, wist ik wel wat ik zou doen.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat kan wel zijn, maar voor de rest doet hij alles wat ik (op dit moment, als amateur) verwacht van een statief. Iemand die me kan helpen?

Comment

Neem u camera mee naar de winkel, brico, gamma, hubo ofzo, daar ligt 100% een schroef die past.

Comment

ok, bedankt! zal dat morgen eens doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Neem u camera mee naar de winkel, brico, gamma, hubo ofzo, daar ligt 100% een schroef die past.
            Ik weet niet welke schroef je juist zoekt, maar de schroeven aan een camera zijn in duimse maten. Als je één schroef in duimse maat in welke doe-het-zelf zaak dan ook vindt, dan heb je héél véél geluk. Ben zelf ooit op zoek geweest naar bouten en hier in Hasselt is nog één zaak waar je duimse schroeven vindt. Echter pech,het is een groothandel die niet aan partikulieren verkoopt. Ik ben toen naar een Harley-Davidson (Amerikaans dus alle schroeven in duim) winkel in Hannut gereden en daar kon men mij wel helpen.

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik weet niet welke schroef je juist zoekt, maar de schroeven aan een camera zijn in duimse maten. Als je één schroef in duimse maat in welke doe-het-zelf zaak dan ook vindt, dan heb je héél véél geluk. Ben zelf ooit op zoek geweest naar bouten en hier in Hasselt is nog één zaak waar je duimse schroeven vindt. Echter pech,het is een groothandel die niet aan partikulieren verkoopt. Ik ben toen naar een Harley-Davidson (Amerikaans dus alle schroeven in duim) winkel in Hannut gereden en daar kon men mij wel helpen.

Mvg.
              Robert
              Die schroeven voor fotocams zijn idd niet eenvoudig te vinden.
              Heb voor een toepassing gewoon een oud statief gekannibaliseerd, en ik had meteen de juiste maat.

Dpaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik denk dat Rubens, Konijn, Art&craft zulke vijsjes waarschijnlijk wel hebben.

3/8 bout vinden in een doe hetzelf zaak zou inderdaad geluk hebben zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Mvg.
                  Robert
                  bij ijzerwaren beanckens op de nieuwstraat in diepenbeek heb ik er al gehaald,hadden er maar een paar op voorraad,om dat dit zo zelden gevraagd is,maar was toch goed geholpen!
                  grts; M

Comment

Ben naar de brico geweest en daar hadden ze het niet. Waarschijnlijk zal ik een QB 157 aanschaffen, prijs valt mee en kan het eenvoudig vinden op internet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                      Ik denk dat Rubens, Konijn, Art&craft zulke vijsjes waarschijnlijk wel hebben.

3/8 bout vinden in een doe hetzelf zaak zou inderdaad geluk hebben zijn.
                      Ik denk dat u 1/4" bedoelt .

Comment

Working...
                      X