Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapters voor Flits ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adapters voor Flits ?

Hey BD

Ik ben net overgestapt van men antieke d'image 7i (minolta) naar een nieuwe Canon 450D.

voor men Minolta had ik een Sigma flash EF-500 DG ST MA men een minolta voetje.
    dit past natuurlijk niet op men Canon, daar die aansluiting totaal anders is.

zouden daarvoor adapters bestaan ? want die flash is toch echt wel goed...
    of zou ik toch maar beter ineens voor een Canon flash gaan dan ?

Alvast bedankt voor de tips

Mvg,
    Joeri
    en nu ga ik fotokes trekken

Canon 450D, Canon EF100-300 IS USM, Canon EF-S 18-55 IS USM, Canon EF-S 18-200 IS USM

Re: Adapters voor Flits ?

als je zelf kunt knutselen, kan dit een oplossing zijn,

maar ook op de markt zijn zeker flitsadapters te verkrijgen. Nadeel is echter dat je manueel zult moeten flitsen, de informatie wordt aan het toestel niet doorgegeven . Met een Canon flitser verloopt de belichting volledig automatisch.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Wat je zoekt is een fysieke overgang tussen de Minolta/Sony flitsschoen naar een standaard flitsschoen.
      Je kunt vergeten dat de Sigma met het Minolta voetje intelligent zal communiceren met welke andere camera dan ook.
      Ontsteken zal de flitser bij gebruik van dit http://www.gadgetinfinity.com/produc...cat=275&page=1 schoentje zonder meer.
      Zoals Beertje al schreef, het flitsen zal geheel met de hand moeten worden ingesteld.

Comment

Ik had al zo'n vermoeden dat alles manueel zou moeten dan...
        zal er nog even over nadenken, misschien toch maar beter om ook voor een Canon flits te gaan dan

Bedankt voor de tips en uitleg !
        en nu ga ik fotokes trekken

Canon 450D, Canon EF100-300 IS USM, Canon EF-S 18-55 IS USM, Canon EF-S 18-200 IS USM

Comment

Working...
        X