Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening RC-1 voor Canon 50d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening RC-1 voor Canon 50d?

    Eerste vraag: werkt deze draadloze afstandsbediening op dat toestel?

    Tweede vraag: indien wel: waar staat in de gebruiksaanwijzing hoe je dit moet instellen?


    Dank voor jullie antwoord!

    Philippe
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

  • #2
    Re: Afstandsbediening RC-1 voor Canon 50d?

    Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de 40D, maar daarop zal je wel dezelfde accessoires kunnen gebruiken als op de 50D.

    Er zijn twee verschillende afstandsbedieningen met een draad (TC-80N3 = met timer, en de RS-80N3). De draadloze die in de handleinding van de 40D staat, dat is de LC-05 (volgens de tekening zet je die op de flitsvoet, en steek je het stekkertje in dezelfde aansluiting waar je een afstandsbediening met draad op aansluit).

    Een afstandsbediening met draad werkt in ieder geval hetzelfde als de ontspanknop, half indrukken om scherp te stellen, volledig indrukken om de foto te maken (dat is toch zo met mijn RS-80N3 die ik op de 40D en 1D MKIII gebruik).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening RC-1 voor Canon 50d?

      Ik heb ondertussen contact gehad met de (nochtans bekende) fotowinkel en ze zullen de omruil doen van RC-1 naar RC-80. De RC-1 wordt probleemloos teruggenomen.

      Foutje van de verkoper... Kan gebeuren!
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment

      Working...
      X