Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensverwachting geheugenkaartjes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levensverwachting geheugenkaartjes.

Mischien een domme vraag, maar heeft iemand enig idee hoelang een geheugenkaartje eigenlijk kan meegaan

Ik denk vroeger ergens gelezen te hebben "tot 1.000 maal beschrijfbaar", maar heeft iemand daar enige positieve of negatieve ervaringen mee, zou de levensduur eigenlijk beperkt zijn ?
    Ik heb alvast nog nooit een Sandisk CF kaartje gehad dat de geest gaf, ik gebruik een tiental Extreme III kaartjes van 4Gb.

Re: levensverwachting geheugenkaartjes.

Op de website van Transcend gevonden:

Specification
    Size:
    42.8mm x 36.4mm x 3.3mm
    Op. Voltage:
    3.3V/5V
    Op. Temperature:
    -25°C(-13°F) to 85°C(185°F)
    Durability:
    10,000 insertion/removal cycles

En voor een industriële versie van een CF:

Specification
    Size:
    42.8mm x 36.4mm x 3.3mm (L x W x H)
    Op. Voltage:
    3.3V/5V
    Op. Temperature:
    -40°C(-40°F) to 85°C(185°F)
    Durability:
    10,000 insertion/removal cycles
    Weight:
    11.4g
    Endurance:
    2,000,000 times
    MTBF:
    1,000,000 hours
    Mechanical Shock Test:
    1500G
    Vibration Test:
    20G (Peak-to-Peak)
    20Hz to 2000Hz (Frequency)
    Last edited by kva11; 26 juli 2009, 09:53.
    Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

Comment

In de begindagen van flash was het aantal keren dat je opnieuw kon schrijven inderdaad beperkt. Nu is dat ook, maar al snel heel veel meer dan dat vroeger was. De technologie is erop vooruitgegaan. Vroeger zijn er een aantal pogingen gedaan om flash als harde schijf te gebruiken, dat faalde, na een aantal dagen was het flashgeheugen 'op'. Nu kan je zo in de winkel solidstateschijven kopen, dus als je wat recente kaartjes heb, zou ik daar niet zo van wakkerliggen.

Comment

Teun heeft helemaal gelijk. Sinds mijn (gratis) USB-stick van 128MB de geest gaf is er bij mij geen enkel flash geheugen meer stuk gegaan. Mijn oude SD-kaartjes van 512MB doen het nog steeds prima, evenals enkele USB-sticks van 1 en 2GB die al verschillende jaren veel worden gebruikt.
        about.me/stijnv

Comment

Bedankt mannen,
          Ik kan dus nog een tijdje op mijn twee oren slapen.

Comment

Het in en uitschuiven van de CF-kaartjes zou de contacten doen verslijten, vooral de goedkopere versies zouden hieraan onderhevig zijn. Hetzelfde zou zich voordoen met de kaartlezers: de goedkopere versies zouden "ruwere" contacten hebben en als het ware de contacten van de CF-kaartjes meer beschadigen.
            Vandaar dat ik steeds merkkaartjes koop: Sandisk of Lexar,........

Comment

Working...
            X