Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weet iemand of deze werkt i.c.m. de EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• weet iemand of deze werkt i.c.m. de EOS 300D

Falcon eyes RF-604 radio wave set (trigger &receiver)

Ideaal voor het werken zonder kabels. De zender komt op het flitsschoentje van de camera en werkt op middenvoet of op kabel. De ontvanger komt tussen de netvoedingskabel en de flitser.
    Het bereik is rondom, dus ook als de flitser iets achter de camera staat.Werkt alleen op cameras die een lage 6V litscontact-spanning afgeven.

life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Re: weet iemand of deze werkt i.c.m. de EOS 300D

Zou moeten werken, al heb ik niet heel erg veel verstand van die dingen.

Comment

best een naar KB bellen, zij weten of dit wel f niet kan.

grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lonika Bekijk bericht
        Falcon eyes RF-604 radio wave set (trigger &receiver)

Ideaal voor het werken zonder kabels. De zender komt op het flitsschoentje van de camera en werkt op middenvoet of op kabel. De ontvanger komt tussen de netvoedingskabel en de flitser.
        Het bereik is rondom, dus ook als de flitser iets achter de camera staat.Werkt alleen op cameras die een lage 6V litscontact-spanning afgeven.

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._wave_set.html

Dat zou normaal geen probleem mogen zijn, moet perfect werken. Denk er wel aan als je een volledig radiogestuurde studio wil opzetten je voor iedere flits een ontvanger nodig hebt, want één ontvanger en de rest via de optische slave werkt wel maar dan reageren je flitsen ook op lichtpulsen (flitsen van andere fotografen) zoals je kan voorhebben bij publieke manifestaties of bijvoorbeeld in clubverband een werkavond doen met model. Uiteraard moeten de drie ontvangers werken op hetzelfde kanaal.

Ik heb zoiets in gebruik maar met catustriggers, die het voordeel hebben van een dubbel gebruik dus ik kan zowel mijn studioflitsen als mijn reportageflitsen triggeren met deze set.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X