Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief Velbon 'CF-630 CF-640'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief Velbon 'CF-630 CF-640'

    Hey allemaal,

    Ik had graag een carbonstatief willen aanschaffen, en heb de CF-630 en CF-640 van Velbon op het oog.
    Ik had graag willen vragen als iemand ervaring heeft met deze statieven en met kan helpen met hetvolgende: kunnen de poten vastgezet worden 'tussen' de klikstops? Om bv. z'n poten heel nauw uit elkaar te zetten.

    Weet iemand wat het verschil in stabiliteit is? De 640 bestaat uit 4 poten wat makkelijker is om mee te nemen, maar ik vraag me af als dat een invloed heeft op de stabiliteit (ten opzichte van de 630 die maar drie segmenten heeft, en iets langer is opgeplooid, maar mss wel wat stabieler is).

    Verder hoor ik graag alle positieve/negatieve ervaringen die je me wil meedelen :-)
    Groeten en bedankt,
    Wim.

  • #2
    Re: Statief Velbon 'CF-630 CF-640'

    Hoi Wim,

    De poten kunnen alleen op de "klikstops" vastgezet worden. Verder heb ik met m'n CF-640 nooit last gehad van instabiliteit met een Markins M10, D200 en 300/4 lens met Kirk voet. De middenzuil heb ik nooit gebruikt.

    Hoewel ik niet zo groot ben (1.74m) moest ik bij de CF-640 toch nog teveel bukken. Ik heb de CF-640 verkocht en heb nu de Gitzo GT2541 (basalt en geen carbon). Deze weegt net 150gr meer dan de CF-640 maar kan wel net iets hoger waardoor ik wat comfortabeler achter de camera sta.
    Bodies: Nikon D700, D200
    Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
    Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

    Comment


    • #3
      Re: Statief Velbon 'CF-630 CF-640'

      Dag Halfje-Bruin (en de andere),

      bedankt voor je reactie.
      't Is allemaal goed om weten, bedankt.

      Kun je je Gitzo wel tussen de klikstops vastzetten? Ik heb een manfrotto nu die dat wel kan en ik vind dat wel gemakkelijk, maar dat statief is te zwaar. Daarom was ik op zoek naar een lichter alternatief, maar die toch wat draagkracht heeft (in het geval van de velbons 6kg).

      Groeten!
      Wim.

      Comment

      Working...
      X