Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gescheurde flitsvoet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gescheurde flitsvoet

    Tijdens een trouwreportage op m'n bek gegaan en de flitsvoet is daardoor gescheurd, een paar mm meer en hij was doorgescheurd. Is hier nog iets aan te doen, lijmen ofzo (en met wat product dan), of kan dit onderdeel vervangen worden, of zal het een volledig nieuwe flits worden?

    Deze toont dat het echt bijna volledig is doorgescheurd





    alvast bedankt!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Gescheurde flitsvoet

    Er kan zeker een nieuw voetje worden geplaatst, dat is niet echt een probleem.
    persoonlijk zou ik eerst trachten de breuk te lijmen met secondenlijm.

    De lijm aanbrengen op de breuk, en vervolgens een klem zetten op de schoen zodat je de breuk dichtklemt. Klem lang genoeg laten staan, en daarna eventueel de opgedroogde lijmresten wegschuren met fijn slispapier (korrel 400 of fijner)

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Gescheurde flitsvoet

      ik heb hetzelfde gehad met mijn sony a200, die op de grond viel MET flitser en al.... flitsschoen was niet gescheurd, maar er waren stukken afgebroken.. van de flitser zelf was ook eea afgebroken op de flitsvoet, en de paniek was hier compleet!

      ouwe flitser was ten dode opgeschreven, (voor gebruik op de cam dan, want ik was wat stukkies kwijt) het was zelfs met secondenlijm niet meer te fiksen, maar de flitsvoet kon ik met superlijm alsnog repareren..

      heb een nieuwe flitser gekocht, en de ouwe heb ik aan het bijgeleverde staandertje vastgelijmd, zodat ik hem nog steeds op statief of los, als 'slave'-flitser kan gebruiken..

      persoonlijk zou ik in ieder geval een poging wagen, let wel, superlijm geeft een erg starre verbinding, die alsnog breukgevoelig is (de zwakste plek blijft dus de breuklijn), bij teveel beweging zal eea alsnog op de breuk kapot kunnen gaan...voorzichtigheid is dus geboden..

      anders wordt het gewoon een nieuw voetje plaatsen..

      succes met alles, want het is erg vervelend om zoiets tegen te komen!

      groetjess, Alex!

      Comment


      • #4
        Re: Gescheurde flitsvoet

        ik zou persoonlijk zeker opteren voor een nief stuk hoor!!!
        blijft een zwakke plek
        nikon stuff

        Comment

        Working...
        X