Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schaduw achtergrond doek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schaduw achtergrond doek

    hoi, ik ben sinds enige tijd bezig met thuis fotografie.
    Ik heb een achtergronddoek aangeschaft en flitslampen, maar ik heb telkens last van schaduw op het doek. Hoe ik mijn lampen ook verzet, ik blijf er last van houden.
    ik fotografeer met een sony alpha 350.
    Als ik twee flitslampen bijkoop voor achter de personen is het probleem dan opgelost? En wat voor lampen kan ik dan het beste pakken?
    Weet iemand hier iets op?

    Alvast bedankt!!!!

  • #2
    Re: schaduw achtergrond doek

    Oorspronkelijk geplaatst door anjavandisseldorp Bekijk bericht
    hoi, ik ben sinds enige tijd bezig met thuis fotografie.
    Ik heb een achtergronddoek aangeschaft en flitslampen, maar ik heb telkens last van schaduw op het doek. Hoe ik mijn lampen ook verzet, ik blijf er last van houden.
    ik fotografeer met een sony alpha 350.
    Als ik twee flitslampen bijkoop voor achter de personen is het probleem dan opgelost? En wat voor lampen kan ik dan het beste pakken?
    Weet iemand hier iets op?

    Alvast bedankt!!!!
    Normaal gezien zou je het model ver genoeg van de achtergrond moeten zetten, dan krijg je geen schaduw meer (rond de 2m werkt perfect bij mij). Als je twee extra lichten op de achtergrond zet en deze 2 stops overbelicht zal hij wel perfect wit zijn (zelf met een lichtgrijze achtergrond).

    Ik heb de laatste keer met een 580EX II op de persoon rechts van de camera gewerkt, een reflector links van deze persoon en een tweede 580EX II op vol vermogen van boven op de witte achtergrond gezet ... perfect witte background en geen schaduw achter haar Kijk hier maar even : Ook eens een portret geprobeerd naar de 2e foto.

    Als je meer dan één persoon wil trekken zal je wel twee lichten op de achtergrond moeten zetten ... daarom ben ik nu aan het rondkijken om een echte flits set te kopen, als ik nog eens twee 580EX II met CP-E4 powerpack moet kopen zit ik tegen de 1000 Euro ... kan ik net zo goed een 500 Watt flits kit kopen met een Tronix batterij.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment

    Working...
    X