Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede flitsset??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is dit een goede flitsset??

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    heb je vier lampen voor 798 Euro.
    Mja dat is dan wel bijna 300 euro meer dan wat ik nu kwijt ben. Mits de deal doorgaat met werkende lampen en accessoires natuurlijk.
    Last edited by Lonika; 16 juli 2009, 12:40.
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

    Comment


    • #17
      Re: Is dit een goede flitsset??

      Nou, ik denk dat ik het dan toch maar niet doe. Ze wilde fifty-fifty doen, dus zij betaald 1 flitsbuisje en wij 1, maar ja dan ben ik dus nog 600 euro kwijt. Er zat ook geen flitsontspanner bij, maar wel dus die lichtmeter. Maar ik denk niet dat ik een lichtmeter zal gebruiken omdat ik voornamelijk kinderen fotografeer, die blijven toch niet stilzitten.
      life is short, enjoy it
      __________________________________________________ __
      Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

      Comment


      • #18
        Re: Is dit een goede flitsset??

        Ik denk dat je beter gediend gaat zijn met splinternieuwe Aziatische brol, ik ben er toch wreed content van...
        Ik moet de eerste nog zien die een aziatisch foton onderscheidt van een Europees ...
        Gurdy

        Comment


        • #19
          Re: Is dit een goede flitsset??

          Hetgeen U ontbreekt is ervaring !
          Moest ge meer ervaring hebben, zou je zelf weten wat nemen !
          Nu mij maakt het niks uit hoor, mijn studio is zowat compleet !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #20
            Re: Is dit een goede flitsset??

            bedoel je dat het toch stom is als ik het niet doe?

            Ik zit momenteel te vergelijken wat ik voor dat geld dan kan kopen maar dan kom ik idd uit op een illustar of linkstar of falcon eyes, maar dan ben ik nog zo'n 600 euro kwijt voor 3 lampen. En dan idd met die mindere kwaliteit.
            life is short, enjoy it
            __________________________________________________ __
            Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

            Comment


            • #21
              Re: Is dit een goede flitsset??

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Hetgeen U ontbreekt is ervaring !
              Moest ge meer ervaring hebben, zou je zelf weten wat nemen !
              Nu mij maakt het niks uit hoor, mijn studio is zowat compleet !

              MVG, Jeff
              Luister, ik heb genoeg ervaring met fotograferen maar inderdaad niet met studioflitsters. Maar ervaring met flitsers kan ik alleen krijgen door te DOEN en dat zal nooit lukken zonder studioflitsers. Dus ik zal eerst zo'n set moeten aanschaffen om er ervaring mee op te kunnen doen, hé. En dan schaf ik liever meteen iets aan waar ik tevreden mee ben, dat ik niet een jaar later denk, had ik maar beter .... Vandaar dat ik dit bij jullie, ervaringsdeskundigen, neerleg.
              life is short, enjoy it
              __________________________________________________ __
              Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

              Comment


              • #22
                Re: Is dit een goede flitsset??

                Wat een hoop onzin ... Aziatische brol vergeet niet dat zowat elke camera die we kopen ook uit van die kant komt hé ! Ik weet niet of jij je flits set van 2000 Euro afgeschreven krijgt op korte termijn, een set van 398 Euro daarentegen is op minder dan een jaar terugverdiend ... tien shoots en ze is zo goed als volledig betaald (ik veronderstel toch dat een shoot al snel 50 Euro opbrengt ?)

                Lonika : koop lekker een nieuwe set voor hetzelfde geld en leer ermee werken, als je daarna zoveel werk hebt dat je er een pro-set (denk rond de 2000 Euro) op een jaartje mee kunt terugverdienen koop je toch gewoon een nieuwe (lees volgens sommige betere) set.

                Je werkt al een hele tijd met bouwlampen, dus elke flits set zal een verbetering zijn, ik ga in elk geval voor een Illustar set van 300 Watt (4 koppen) en kijk wat ik ermee kan doen ... brengt die zijn geld terug op in photo shoots dan zal ik wel een Elinchrom kopen, maar om te beginnen lijkt me een budget van rond de 1200 Euro (incl Tronix) niet slecht.

                Valt het tegen moet ik in elk geval geen set van 2000 Euro aan de man proberen te brengen, waar ik een hoop geld op zal verliezen, reken daar maar op, verkoop ik die Illustar set voor 200 Euro per twee (wat een koopje zou zijn) verlies ik nog maar 198 Euro ... als ik twee 580EX II's met CP-E4 zou bijkopen ben ik ook al bijna 1000 Euro kwijt, en dat is dan zonder statieven en softbox, koop ik toch beter 2 300 Watt sets, heb ik vier koppen met telkens een statief en een softbox voor nog geen 800 Euro

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #23
                  Re: Is dit een goede flitsset??

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Wat een hoop onzin ... Aziatische brol vergeet niet dat zowat elke camera die we kopen ook uit van die kant komt hé !
                  Exact ! Enige nadeel van goedkopere sets is dat ze minder bestand zijn tegen het veelvuldig verhuizen op locatie. Een flightcase is dan een goeie investering.
                  Gurdy

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is dit een goede flitsset??

                    Ik wilde jullie toch even laten weten dat ik er uit ben.

                    Ik ga toch voor de Multiblitz! En wel om de volgende redenen:

                    Herberekend heb ik Voor 540 euro in totaal dan een compete set (inclusief 2 nieuwe flitsbuizen én een Gossen Digipro F flits/lichtmeter én een achtergrondscherm met ophangsysteem). Hier kan ik dan mooi mee experimenteren.

                    Wanneer ik meer ervaring heb opgedaan met deze set (laten we zeggen na ongeveer 1 jaar) weet ik wat ik nodig heb en wat ik wil. Maar omdat het bij dit merk erg duur is om uit te breiden (de accessoires) zal ik deze set gaan verkopen. Hij zal niet veel minder waard zijn dan wat ik er voor uitgegeven heb. En verlies er dus weinig mee.

                    Dan kan ik eventueel een setje aanschaffen die bij mij past.

                    Daarbij, in het gunstigste geval bevalt deze Multiblitz set goed en doe ik het er nog jaren mee.

                    Bedank voor het meedenken!
                    life is short, enjoy it
                    __________________________________________________ __
                    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is dit een goede flitsset??

                      ik heb mijn gossen digiproF vorig jaar op zichzelf al 270 euro betaald , dus een flitsset voor 270 euro is geen geld
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is dit een goede flitsset??

                        Is op zich zeker geen slechte keuze, achtergrond systeem is ook al snel 100 Euro nieuw, zo'n lichtmeter kost ook al heel wat dus eigenlijk heb je voor de prijs van de nieuwe flitsbuizen de hele set gekregen.

                        De vorige eigenaar wil er blijkbaar echt snel van af geraken, een koopje heb je daar

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is dit een goede flitsset??

                          Verstandige keuze !
                          Nog veel succes.

                          MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is dit een goede flitsset??

                            Lees dit draatje even mee.

                            Goeie keuze, zeker met die Digi-Pro erbij.

                            Ik kijk zelf ook uit naar een goede flitsset. Jammer genoeg vind ik mijn gading niet in het goedkopere assortiment....

                            Rede is "the need for speed".

                            Ik fotografeer voornamelijk dieren en regelmatig met een studio op grote events. Als je dieren gaat fotograferen moet je het vaak hebben van "het moment". De flitser moet dus zeer, zeer, zeeeeer snel herladen. Jammer genoeg kom je dan uit bij Elinchrom RX of ProFoto. Ik heb een tijdje de Quant Pro overwogen, maar omdat ik ca f9 nodig heb (honden hebben een lange neus) EN snel wil zijn, heb ik de Quant Pro 1500 nodig voor de snelheid (anders was een 600 OK). Voor de Quant Pro heb ik ook een RX600….
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is dit een goede flitsset??

                              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                              Lees dit draatje even mee.

                              Goeie keuze, zeker met die Digi-Pro erbij.

                              Ik kijk zelf ook uit naar een goede flitsset. Jammer genoeg vind ik mijn gading niet in het goedkopere assortiment....

                              Rede is "the need for speed".

                              Ik fotografeer voornamelijk dieren en regelmatig met een studio op grote events. Als je dieren gaat fotograferen moet je het vaak hebben van "het moment". De flitser moet dus zeer, zeer, zeeeeer snel herladen. Jammer genoeg kom je dan uit bij Elinchrom RX of ProFoto. Ik heb een tijdje de Quant Pro overwogen, maar omdat ik ca f9 nodig heb (honden hebben een lange neus) EN snel wil zijn, heb ik de Quant Pro 1500 nodig voor de snelheid (anders was een 600 OK). Voor de Quant Pro heb ik ook een RX600….

                              Misschien het overwegen waard de Ranger Quadra !
                              Is momenteel leverbaar in België en heeft 400 WS , je kan portable werken en heeft voldoende vermogen. Niet echt goedkoop maar het lijkt me wel een doordacht setje.

                              MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is dit een goede flitsset??

                                Ik heb de twee flitsbuizen besteld en ook de Falcon Eyes TR-I Flitsontspanner besteld.

                                Ik kan haast niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Ik laat jullie wel wat resultaten zien of in ieder geval laat ik nog wel even weten hoe de flitsset bevalt.

                                Groetjes
                                life is short, enjoy it
                                __________________________________________________ __
                                Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                                Comment

                                Working...
                                X