Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede flitsset??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit een goede flitsset??

    Hoi,

    Mijn vriend heeft vandaag via zijn baas een flitsset van Multiblits (profilux 200) voor mij gekocht. Hij heeft hier 500 euro voor betaald. Het zijn 3 statieven met elk een flitser erop + 2 sofboxen van 60x100 en nog een wit kapje.

    Toen hij thuiskwam zag ik dus pas welk type het was, 200 lijkt mij wat weinig toch? Of hoeft dit niet direct zo te zijn? Nu fotografeer ik nog steeds met 4 bouwlampen van 500 watt.

    Er komen nog wat spulletjes bij zoals een lichtmeter en wat kabels en zo dus ik kan er nu nog niet veel mee. Die krijg ik morgen waarschijnlijk.

    Hebben we hier een goede koop aan gedaan of niet? Ik fotografeer voornamelijk kinderen en zwangeren.
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

  • #2
    Re: Is dit een goede flitsset??

    Oja wat specificaties die ik heb gevonden op internet.

    Flitsenergie: 200
    Diafragma: 32,8
    Richtgetal: 42/138
    Controle bereik: 25 - 200
    Flitsvolgtijd: 0,4 - 0,8
    Flitsduur t 0,5 sec.: 1/600 -1/1200
    Gewicht: 1,7
    Last edited by Lonika; 16 juli 2009, 10:20. Reden: duidelijkere gegevens
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

    Comment


    • #3
      Re: Is dit een goede flitsset??

      met 3 keer 200 watt kan je toch al mooi starten hoor
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Is dit een goede flitsset??

        Nu zijn 2 flitsbuisjes kapot, net even gekeken wat deze kosten. Wow die zijn duur!
        Ben ik dadelijk in totaal nog 700 euro kwijt voor deze set.

        Mijn vriend heeft nog niet betaald, ik wil echt weten of ik hier nog wel een goede koop aan heb anders mag hij het terug gaan geven hoor.
        life is short, enjoy it
        __________________________________________________ __
        Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

        Comment


        • #5
          Re: Is dit een goede flitsset??

          De 200 watt/seconde van een flitser staat in geen vergelijking qua vermogen met een 500 watt bouwlamp (Ben bang dat je de eenheid watt van de bouwlamp aanziet als dezelfde eenheid watt/seconde van de flitser, hetgeen niet zo is)

          De hoeveelheid licht die een flitser van 200 watt/seconden geeft is vele malen groter dan een bouwlamp van 500 watt , dus ik zou me niet teveel zorgen maken over het vermogen van je flitsset.

          Als de flitsbuisjes nu reeds kapot zijn neem ik toch aan dat zo iets onder de garantie valt zo niet dan zijn flitsbuisjes redelijk duur. Maar dan nog ga je met zo'n flitsset veel prettiger werken dan met bouwlampen.

          Comment


          • #6
            Re: Is dit een goede flitsset??

            Het is een tweedehands set van ongeveer 1 jaar oud. We kopen het van iemand over.

            Morgen gaat hij het even zeggen, misschien heeft ze nog wel lampen liggen.

            Maar de flitsvolgtijd is wel heel gunstig toch? 0,4 tot 0,8 seconden.
            En dat diafragma 32,8 en richtgetal 42/138 is dat goed? Ik heb er (nog) niet zo veel verstand van. Op school vroeger wel eens met flitssets gewerkt maar dat is echt al heel lang geleden.
            life is short, enjoy it
            __________________________________________________ __
            Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

            Comment


            • #7
              Re: Is dit een goede flitsset??

              Voor iets meer dan 700 Euro (798 in totaal) koop je vier nieuwe Illustar (of Linkstar) 300 Watt flitsers met statieven en softboxen ... heb je nog meer power en twee jaar garantie.

              500 Euro voor een set met drie keer 200 watt waarvan al twee flitsbuizen stuk zijn vindt ik eerlijk gezegd redelijk veel geld, alhoewel het natuurlijk origineel een heel dure set geweest is (staat aan 2300 US$ bij Adorama momenteel) dan is 700 Euro natuurlijk weer niet zo heel veel

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Is dit een goede flitsset??

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Voor iets meer dan 700 Euro (798 in totaal) koop je vier nieuwe Illustar (of Linkstar) 300 Watt flitsers met statieven en softboxen ... heb je nog meer power en twee jaar garantie.

                500 Euro voor een set met drie keer 200 watt waarvan al twee flitsbuizen stuk zijn vindt ik eerlijk gezegd redelijk veel geld, alhoewel het natuurlijk origineel een heel dure set geweest is (staat aan 2300 US$ bij Adorama momenteel) dan is 700 Euro natuurlijk weer niet zo heel veel

                Mark
                Mijn gedacht...
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit een goede flitsset??

                  Kan ik dan bijvoorbeeld beter voor deze gaan?



                  Dat zijn wel maar 2 lampen maar wel meer wattage.
                  life is short, enjoy it
                  __________________________________________________ __
                  Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit een goede flitsset??

                    Mijn vriend net gebeld over jullie reacties, hij wil de set terug gaan geven.

                    Toch vraag ik me af: stel ze zorgt voor nieuw lampen, ik krijg er ook een lichtmeter bij en zo'n ontvanger/zender voor op mijn camera, is het dan een beter deal of kan ik dan toch nog beter gaan voor zo'n illustar?

                    Maar nu ben ik wel lekker gemaakt met deze flitsapparatuur en ben mijn bouwlampen echt meer dan zat...

                    Dus als iemand nog andere leuke koopjes weet, dan hoor ik het graag.
                    Last edited by Lonika; 16 juli 2009, 09:14.
                    life is short, enjoy it
                    __________________________________________________ __
                    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dit een goede flitsset??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lonika Bekijk bericht
                      Kan ik dan bijvoorbeeld beter voor deze gaan?



                      Dat zijn wel maar 2 lampen maar wel meer wattage.
                      Ik ben ik elk geval sterk aan het overwegen om er zo eentje te kopen en een beetje te experimenteren ... één van deze lampen apart kost 176 Euro, kan je al bijna beter gewoon een tweede set kopen, heb je vier lampen voor 798 Euro.

                      Als je er nog een lichtmeter bij krijgt en ze zorgt ervoor dat de drie koppen perfect werken met flitsbuizen zou ik toch voor die set gaan, ik denk dat de kwaliteit hiervan zeker niet slecht is, en een degelijke lichtmeter kost toch ook snel 200 Euro.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dit een goede flitsset??

                        Zijn 3 lampen dan toch wel een must? Ik fotografeer dus voornamelijk kinderen/baby's en zwangeren in een studio van ongeveer 4x3 (ik heb wel meer ruimte om naar achteren te lopen). Zet ik dan rechts en links van het model een lamp en 1 op de achtergrond?

                        Nu heb ik 2 bouwlampen op de achtergrond staan en 2 (aan 1 kant) op het model. Wanneer je de flitsers links én rechts op het model richt, kan je deze dan in sterkte aanpassen zodat je natuurlijke schaduwen hebt. Dus dat bijvoorbeeld het model aan de rechterkant iets meer belicht word dan aan de linkerkant? Dan zie ik het nut van 3 flitsers zeker in. Op de achtergrond (die bij mij meestal wit is) zet ik dan natuurlijk ook 1 flitser.
                        life is short, enjoy it
                        __________________________________________________ __
                        Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is dit een goede flitsset??

                          Ik heb een dubbele illustar SM-300 set en ben er zeer tevreden over.
                          300Ws voor binnen is meer dan voldoende. Heb deze nog nooit boven 3/4 van max power gebruikt.
                          3 lampen ga je toch zeker nodig hebben.
                          1 Keylight
                          1 fillin
                          en eventueel 1 voor background of hairlight
                          Dus 3 is denk ik toch een minimum.

                          Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is dit een goede flitsset??

                            Je hebt kwaliteit in huis gehaald, die niet vergelijkbaar is met Aziatische brol, ook al heb je snel kosten wegens de 2 lampen die kapot zijn, dus op zich zou ik JA zeggen. Maar om een complete studio in de praktische zin te gebruiken, wil dat zeggen dat je in de toekomst indien je nog is een flitserke der bij wenst je een gelijkaardig Multiblitz flitserke moet bijkopen, anders zijn de reflectoren niet onderling bruikbaar en dat is heel vervelend. Als je bij deze drie blijft geen probleem.

                            Een voordeel is ook dat in het Antwerpse, namelijk in Aartselaar der nen dealer zit van Multiblitz , namelijk "Jupiter" .

                            in het kort , ik zou het doen !

                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is dit een goede flitsset??

                              Ik zal eens kijken of ze het voor die 500 wil verkopen, mits ik dus 2 nieuw flitsbuizen erbij krijg én een lichtmeter én zo'n flitsblokje. Mijn vriend zei dat ze nog een doos had met allerlei spulletjes die erbij hoorden, maar ik weet dus nog niet precies wat allemaal.

                              Hoe zit dat met die lichtopbrengst, ik lees hier wel eens dat de ene 200 ws de andere 200 ws niet is. Weet iemand hoe dat dus met deze Multiblitz zit?

                              Ik heb geen ambities om uit te breiden want ik doe het al zo'n 5 jaar met (dezelfde) bouwlampen (alleen af en toe een nieuw lampje erin). Dus wat ik nu koop daar wil ik het mee kunnen doen.

                              Nog even dit: echt heel erg bedankt voor alle reacties, samen met jullie kom ik er wel uit
                              life is short, enjoy it
                              __________________________________________________ __
                              Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

                              Comment

                              Working...
                              X