Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help welke flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help welke flitsset

    Ik ben op zoek naar een flitsset bedoeld voor portret en productfotografie. Ik heb een budget rond de 600eur maar weet echt niet waar ik moet voor gaan. Ben al in de winkel gaan vragen en die gaf me de raad van en linkstar van 200ws maar dit leek mij maar plastiek spul.
    Moet niet prof zijn maar wel degelijke kwaliteit

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Help welke flitsset

    Heb je je Tamron al eens goed bekeken en levert die geen kwaliteit?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Help welke flitsset

      Jawel maar het aanbod is zo enorm en zoveel verschillende merken.

      Koen
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Help welke flitsset

        check eens naar Elinchrom D-lite setjes
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Help welke flitsset

          Ik twijfel tussen de falcon Eyes 450AD

          en de linkstar



          Welke raden jullie mij aan?
          Weet echt niet wat kiezen!
          Bedankt

          Koen
          www.knfotostudio.be

          Comment


          • #6
            Re: Help welke flitsset

            Is een digitaal display op de flitser handiger dan eentje zonder?

            Koen
            www.knfotostudio.be

            Comment


            • #7
              Re: Help welke flitsset

              als ge dan toch tussen die 2 wilt kiezen zou ik voor de falcon eyes gaan

              digitaal display is wel handig omdat ge nauwkeuriger kunt zien op hoeveel ge staat/stond.... ook per 1/10e instelbaar (wat ge niet hebt met een analoge draaiknop)
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #8
                Re: Help welke flitsset

                Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                Ik ben op zoek naar een flitsset bedoeld voor portret en productfotografie. Ik heb een budget rond de 600eur maar weet echt niet waar ik moet voor gaan. Ben al in de winkel gaan vragen en die gaf me de raad van en linkstar van 200ws maar dit leek mij maar plastiek spul.
                Moet niet prof zijn maar wel degelijke kwaliteit

                bedankt

                Killerke
                Heb je al veel ervaring met studiofotografie? is dat echt "je ding"? of... wil je gewoon een nieuw soort fun hebben en experimenteren?
                Indien het 't laatste geval is, koop je gewoon een 2dehands flitsset of ergens een goedkoop via internet.
                Tenslotte, of je nu een peperduur of een goedkoop set hebt, het zal toch de ervaring en de kennis van opzet en gebruik zijn die je foto's zullen maken of kraken mijns inziens.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Help welke flitsset

                  Ik heb dit overwogen gehad om een extra flits te kopen met strobist materiaal en zit dan ook aan de prijs van een studioset van linkstar bijv.
                  Nu twijfel ik tussen twee linkstars verschil is de ene heeft 300ws en Led display maar een richtgetal van 50 en de andere ook 300Ws en richtgetal van 54?
                  Wat zou ik nu nemen?

                  Koen
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help welke flitsset

                    Hou er rekening mee dat die 450Watt FE set een oud model is en niet meer nieuw aangeboden wordt (volgens mijn verkoper toch, alleen de 300Watt en 600 Watt zouden nog vlot verkrijgbaar zijn, zelfs de 900Watt is moeilijk te krijgen in België)

                    Als ik de specs van die Linkstar bekijk kan je misschien ook even naar deze kijken :
                    Illustar SM-300 - is volgens mij niet veel verschil op te vinden ... behalve de prijs dan
                    voor dat bedrag koop je amper één Canon 580EX II flits, en dan moet je nog statieven, swivels en al de rest kopen ... ben er serieus over aan het nadenken om zo'n set met een Tronix batterij te kopen, is goedkoper dan twee 580EX II met CP-E4 packs

                    UPDATE : ben er ondertussen achter dat de illustar set en de Linkstar FS300D set volgens mij gewoon dezelfde zijn ... maar wat is het verschil dan eigenlijk tussen de FS300D en de LF300A set ? Als ik het goed zie heeft geen van beide een digitale display, de LF set doet wel een auto dump en de 18cm reflectors zitten erbij, maar je hebt wel maar één softbox bij deze laatste en een plu, terwijl de goedkopere set wel twee softboxen heeft, maar dan weer geen reflectors ?


                    Mark
                    Last edited by LamboCars; 14 juli 2009, 14:26.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment

                    Working...
                    X