Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening A200: Van sony zelf of third party?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening A200: Van sony zelf of third party?

Hey,

Ik zou me graag een afstandsbediening aanschaffen voor mijn sony a200.
    Een eerste vraagje, loont het de moeite een draadloze te nemen of volstaat een draadafstandsbediening?
    Ten tweede, de afstandsbedieningen van sony zelf (met draad) schommelen tussen de 43 en de 50 euro.
    Die van sigma en andere merken liggen op of beneden de 30 euro.
    Zit hier naast een (weliswaar miniem) prijsverschil dan ook een kwaliteitsverschil op of verlies van bepaalde functies?
    Alvast bedankt,

Mysti
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Afstandsbediening A200: Van sony zelf of third party?

Keuze genoeg.

Nadeel van draaloos: er zit een batterijtje in.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb je inmiddels al een afstandsbediening gekocht? En, wat is het geworden (draadloos of niet)? Ik ben al maanden hopeloos op zoek naar een draadloze afstandsbediening voor mijn sony A330, maar die is blijkbaar nergens te vinden (overal is het wachten tot maart)...

Comment

De originele Sony afstandsbediening met draad is heel eenvoudig: Een stekertje, een draadje en 1 knopje dat de opnameknop op de camera zelf vervangt. Functieverlies lijkt me dus onmogelijk.

Zelf heb ik veel goedkoper een goede afstandsbediening met draad gekocht van een ander merk. Werkt probleemloos. Werd met garantie geleverd. Maar ik zal geen reclame maken.

Toch heb ik er nog een draadloze bij aangeschaft. Die gebruik ik niet vaak. Alleen als ik vogeltjes wil laten denken dat ze onbespied zijn. Sony verkoopt die niet voor mijn Sony A350, dus weer van een ander merk gekocht. Werkt ook probleemloos. Werd met garantie geleverd. Batterijen werden meegeleverd en vervangende batterij heb ik nog niet nodig gehad. Oplaadbaar met lader was ook verkrijgbaar.

Overigens wordt een aantal Sony Alpha modellen standaard geleverd met draadloze afstandsbediening.

Comment

Working...
        X