Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op reis, hoeveel geheugenkaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

    even een beetje antwoorden op een aantal reacties:

    ik (en mogelijk zovelen van jullie) kan instellen dat hij RAW en JPEG tegelijk neemt van dezelfde foto. Indien de JPEG goed is, hoeft de RAW niet meer bijgewerkt te worden. Dus daar kan ik wat selectief zijn. Nadeel is natuurlijk dat dat per foto enorm oploopt dan.

    een imagetank o.i.d. wil ik eigenlijk vermijden. Waarom?
    Als je dat als backup gebruikt en daar zou toch maar iets mee moeten gebeuren, dan ben je veel in één keer kwijt. Meerdere kaartjes zorgen er thans voor dat je bij één defecte nog steeds al de andere foto's hebt.

    Het voorstel van de 8GB lijkt me goed. Ik ga eens kijken wat die kosten in de winkel, want ik heb niet veel tijd meer om te bestellen.


    Denk jullie dat een externe flitser aangewezen is? Want die heb ik nog niet, ik gebruik nu enkel de interne flitser... Wat kosten die voor een EOS 1000D??
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

    Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

    Comment


    • #17
      Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

      Ow ja hoor, ik neem altijd minimum één externe flits a la speedlite 580 mee op reis. zelfs met offshoe kabel zodat ie niet op de cam blijft zitten, en dan maar bouncen vanaf witte muren enzo. Maar als je pas leert werken met een flits wordt het moeilijk om nu al in Bali het maximum eruit te halen, ttz gebalanceerd flitsen zodat je foto's verbeteren en niet overduidelijk ingeflitsd zijn. reken op zo'n 400 euro voor zo'n 580 en eventueel 60 euro voor een offshoe-flitskabel.
      Website http://www.kristofpattyn.be

      a lotta canonstuff

      Comment


      • #18
        Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
        Ow ja hoor, ik neem altijd minimum één externe flits a la speedlite 580 mee op reis. zelfs met offshoe kabel zodat ie niet op de cam blijft zitten, en dan maar bouncen vanaf witte muren enzo. Maar als je pas leert werken met een flits wordt het moeilijk om nu al in Bali het maximum eruit te halen, ttz gebalanceerd flitsen zodat je foto's verbeteren en niet overduidelijk ingeflitsd zijn. reken op zo'n 400 euro voor zo'n 580 en eventueel 60 euro voor een offshoe-flitskabel.
        oei, die kost wil ik momenteel nog niet uitgeven... dat zal na de vakantie worden vrees ik. dan maar met de gewone interne flitser...
        You can trust anyone, just not the little devil inside them...

        Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

        Comment


        • #19
          Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

          Voor de prijs van zo'n imagetank koop je toch heel wat geheugenkaartjes, en dan ben je tenminste zeker.
          Anders kan je misschien enkele kaartjes lenen van iemand? Wij doen dat bij ons soms ook in de fotoclub.

          Comment


          • #20
            Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

            Als je weet van jezelf dat je makkelijk kleine dingen kwijtgeraakt, is het beter om 1 grote kaart van 16GB te kopen ofzo. De kans dat je een kleine geheugenkaart kwijtgeraakt is imo veel groter dan dat een geheugenkaart onrecupereerbaar defect geraakt.

            Comment


            • #21
              Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Als je weet van jezelf dat je makkelijk kleine dingen kwijtgeraakt, is het beter om 1 grote kaart van 16GB te kopen ofzo. De kans dat je een kleine geheugenkaart kwijtgeraakt is imo veel groter dan dat een geheugenkaart onrecupereerbaar defect geraakt.
              en hoe groot is de kans dat je één kaart (16gb) kwijt geraakt ten overstaan van 2 kaartjes kwijt geraken?

              ...als je weet dat je makkelijk kleine dingen kwijt geraakt... schaf je je best veel kleine dingen aan, dan is het niet zo erg als je er een paar kwijt geraakt... niet?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #22
                Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                Je gebruikt 1 kaart en laat die in het toestel he...

                Comment


                • #23
                  Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                  Ik ga veel op reis. Gemiddeld maak ik een dikke 1000 foto's per week.
                  Voor jouw toestel, gerekend aan enkel RAW-opnamen, kom je aan 199 foto's per 2Gb.
                  Dus een kleine 1800 foto's heb je nu beschikbaar.
                  Voldoende geheugen volgens mijn bescheiden mening.
                  Als je merkt dat je meer foto's gaat trekken kan je er nog steeds bijkopen - wel tijdig beginnen uitkijken want de goede kwaliteit is niet altijd direct te vinden.

                  Noteer ook dat geheugenkaartjes op de luchthaven niet echt goedkoper zijn.

                  Als backup zou ik gewoon tijd maken om een "betere" internetcafé binnen te gaan en je kaart te kopiëren naar een DVD (eventueel kaartlezer meenemen). Op je geheugenkaart laat je wel je oorspronkelijke foto's staan.

                  Minste kosten, minste gewicht, goede zekerheid.
                  Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

                  Comment

                  Working...
                  X