Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op reis, hoeveel geheugenkaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op reis, hoeveel geheugenkaartjes

    Hey,

    wij gaan naar Bali op reis. Het zijn 12 overnachtingen.
    eerst 3 nachten in een strandhotel
    dan een 4-daagse rondreis op bali
    dan 3 nachten in een hotel in het centrum van het eiland
    dan 3 nachten in een strandhotel in het zuiden

    ik heb in totaal 8GB aan kaartjes (4+2+2). K ben nogal een fototrekker op vakanties en vraag me dus af of ik genoeg geheugen zal hebben. Ik trek niet in RAW (of misschien toch aan te raden voor mooie vakantiefoto's waar je naderhand nog uitvergrotingen wil??)

    als referentie. Een skivakantie in Oostenrijk van 8 dagen, dan trek ik vlot een paar 100 foto's...

    extra info: dit wordt onze huwelijksreis, hetgeen toch wel meer foto's dan normaal zal opleveren denk ik...
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

    Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

  • #2
    Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

    Heb je een idee hoeveel foto's je in totaal kan nemen met je geheugenkaartjes?
    Ik heb tijdens vorige reizen ongeveer 100 foto's per dag genomen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

      beter een kaartje te veel (kopen in de luchthaven dan te vloeken op een gecrashed kaartje tijdens je reis.

      en wees niet gierig op je geheugen (maw liefst raw dan basic jpeg) maar wis direct slechte foto's

      Persoonlijk neem ik altijd een notebook of laptop mee en plaats iedere avond de foto's op de harde schijf en bij 4gb brand ik ze op dvd die ik ergens anders bewaar.

      Maar een compacte oplossing kan ook een imagetank zijn.
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

        tijdens een 10 daagse reis naar San Francisco had ik 10GB aan kaartjes mee en ik had voldoende. Maar ik had wel m'n laptop bij dus maakte ik elke keer m'n kaartjes wel leeg voor ik een dag begon. Maar in de praktijk had ik nooit meer dan 4gb op 1 dag. Hangt er natuurlijk vanaf wat je gaat doen. Ga je op het strand liggen dan is 100mb genoeg, ga je EN naar een basketmatch EN naar een wijndorp EN naar alcatraz EN naar de golden gate op 1 dag, dan heb je natuurlijk meer pics genomen die dag.

        Maar zou jij niet beter wat met je nieuwe vrouwtje bezig zijn ipv met je camera?
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

        Comment


        • #5
          Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

          Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
          ga je EN naar een basketmatch EN naar een wijndorp EN naar alcatraz EN naar de golden gate op 1 dag, dan ....
          kun je thuis zien, wat je daar alleen door de zoeker hebt gezien
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

            Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
            Maar zou jij niet beter wat met je nieuwe vrouwtje bezig zijn ipv met je camera?
            jij weet niet wat voor foto's ik wil trekken

            laptop wordt mij te zwaar, zeker met de huidige policy op luchthavens van gewicht en aantal stukken bagage...

            ik ga voor de extra kaartjes. ZO duur zijn die dingen nu ook weer niet...
            You can trust anyone, just not the little devil inside them...

            Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

            Comment


            • #7
              Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

              Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
              jij weet niet wat voor foto's ik wil trekken

              laptop wordt mij te zwaar, zeker met de huidige policy op luchthavens van gewicht en aantal stukken bagage...

              ik ga voor de extra kaartjes. ZO duur zijn die dingen nu ook weer niet...
              netbookje ?

              Comment


              • #8
                Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                Hey,

                wij gaan naar Bali op reis. Het zijn 12 overnachtingen.
                eerst 3 nachten in een strandhotel
                dan een 4-daagse rondreis op bali
                dan 3 nachten in een hotel in het centrum van het eiland
                dan 3 nachten in een strandhotel in het zuiden

                ik heb in totaal 8GB aan kaartjes (4+2+2). K ben nogal een fototrekker op vakanties en vraag me dus af of ik genoeg geheugen zal hebben. Ik trek niet in RAW (of misschien toch aan te raden voor mooie vakantiefoto's waar je naderhand nog uitvergrotingen wil??)

                als referentie. Een skivakantie in Oostenrijk van 8 dagen, dan trek ik vlot een paar 100 foto's...

                extra info: dit wordt onze huwelijksreis, hetgeen toch wel meer foto's dan normaal zal opleveren denk ik...
                Neem niet te veel kaartjes mee: dan heeft u ook nog de tijd te genieten.

                Comment


                • #9
                  Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                  Ik neem er gewoonlijk een stuk of 3 mee (3x 4GB) en wissel elke dag van kaartje. Op die manier heb je in het geval een kaartje zou stuk gaan (is me nog nooit overkomen, maar je weet maar nooit) nog steeds 2/3 van je foto's, in een min of meer chronologische volgorde.

                  Comment


                  • #10
                    Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                    Kaartjes zijn daar OVERAL te koop aan normale prijzen ...maar vergeet vooral je vrouw niet......want dat kan je niet herdoen bij een eventuele crash !

                    Comment


                    • #11
                      Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                      Koop een photo-wallet van 100gb - klein, compact en geen PC-nodig om te copyeren.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                        I dat niks voor jou:


                        Op dit ogenblik in aanbieding bij "fotokoch.de": 119 EUR voor 80 GB.
                        "Slikt" bijna alle soorten geheugenkaartjes, heeft een scherm van 6,35 cm en geen extra laptop nodig. Heeft een Lithium-Ionen batterij en werkt ook op netstroom.

                        Als je voor 80 GB geheugenkaartjes moet kopen kom je veel duurder uit.
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                          Als je niet in RAW werkt is 8G zeker voldoende, tenminste als je een beetje selectief fotografeert (enkel goede beelden) en de slechte wist.
                          Als je wel in RAW werkt (maar weet dat dan de nabewerking die anders voor een stuk in de camera gebeurt zelf moet doen) dan zou ik nog wel iets bijkopen.
                          Eventueel een image tank (al was het maar om een back up te maken van je kaartjes.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                            Hey,

                            wij gaan naar Bali op reis. Het zijn 12 overnachtingen.
                            eerst 3 nachten in een strandhotel
                            dan een 4-daagse rondreis op bali
                            dan 3 nachten in een hotel in het centrum van het eiland
                            dan 3 nachten in een strandhotel in het zuiden

                            ik heb in totaal 8GB aan kaartjes (4+2+2). K ben nogal een fototrekker op vakanties en vraag me dus af of ik genoeg geheugen zal hebben. Ik trek niet in RAW (of misschien toch aan te raden voor mooie vakantiefoto's waar je naderhand nog uitvergrotingen wil??)

                            als referentie. Een skivakantie in Oostenrijk van 8 dagen, dan trek ik vlot een paar 100 foto's...

                            extra info: dit wordt onze huwelijksreis, hetgeen toch wel meer foto's dan normaal zal opleveren denk ik...
                            Simpele issue.... koop je gewoon 2 of 3x 8gig extra en voila. You're set.
                            Daarnaast zou ik toch een 3pod en flitsset meenemen, zal beter zijn om op de kamer de sportfoto's in jullie honeymoonstudio te nemen ;-)
                            En die kan je dan ook op jullie field-trips overal meenemen om eventuele wilde dieren beetje bij te flitsen :-p
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: op reis, hoeveel geheugenkaartjes

                              Hoi,
                              als je veel foto's maakt kán een Imagetank handig zijn.
                              Enkel de prijzen daarvan staan niet in verhouding met geheugenkaartjes.

                              Ook ík zat voor de komende vakantie te twijfelen.
                              Ik heb gekozen voor geheugenkaartjes. Ik had reeds 4x 2 Gb kaartjes
                              En heb 2 stuks van 8 Gb bijgekocht, Kingston Pro Elite á €22,45 per stuk...
                              Nu kan ik zo'n 1800 RAW foto's maken, dat moet voldoende zijn voor mijn 4 wekentrip...
                              Duitsland, Oostenrijk, Italië (hoofdoel Toscane), Frankrijk, België en weer thuis...

                              Bedenk ook dat u met een Imagetank stroomvoorziening moet hebben, bij geheugenkaartjes niet.
                              Én een harddisk is gevoeliger dan geheugenkaartjes, die bezitten geen bewegende delen.

                              Succes
                              Adrie

                              Comment

                              Working...
                              X