Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagbare fotostudio met alleen Nikon flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagbare fotostudio met alleen Nikon flitsers

Heren/dames,
    Ik ben gegrepen door de DVD van Nikon over het Creative Lighting System. Ik wil een draagbare fotostudio met Nikon flitsers gebruiken.
    Ik heb zelf een SB-600 die ik remote via flits aanstuur met mijn D200 wat al goed bevalt maar ik wil meer
    Ik wil er 2 flitsers bij hebben (en dan nog 2 standaarden + paraplu's) maar ik weet niet wat voldoende zal zijn. Dus in totaal 3 losse flitsers (1 voor belichting hoofd onderwerp, 1 voor bijvoorbeeld haarlicht, 1 voor achtergrond belichting).

Nu mijn vragen, Kan ik met 2 oudere SB28 uit de voeten? Kan je die remote met flits aansturen?
    Of met 2x nieuwere SB-400 (of geven die weer te weinig licht)?
    Of toch 2x SB-600 aanschaffen (vind ik nu nog te duur).

Thanks!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Re: Draagbare fotostudio met alleen Nikon flitsers

sb28 alleen manueel! cls bestond in die tijd nog niet!
    sb400 gaat ook nie via cls (enkel aan uit en gedaan als ik me nei vergis)
    nikon stuff

Comment

SB-28 ondersteunt geen CLS.

Zou toch voor een sb600 gaan. 't Is handig dat je 'm kan kantelen en draaien zodat oogje richting toestel staat.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

als je wil vasthouden aan CLS sb 600-800-900
        anders de flitsers via radiogestuurde triggers aansturen (ook de oudere, ook andere merken (zelfs Canon)). Daar heb je dan nog de keuze tussen manueel (van goedkoop tot duur) of automatisch met TTL (duur: nieuwe gen. pocketwizards/radiopoppers)

zelf werk ik met 2 sb600's, sb26 en sb24 alles manueel ('k zou niet weten hoe ik die cls activeer )

2 x sb600 te duur? 'k zou het nog zo niet weten. 2e handsprijs is 150€ elks, voor een SB-28 is dat vaak net onder de 100 € (van het prijsverschil van +/- 100€ dien je nog 1 sender en 3 receivers te kopen, veel gaat er niet overblijven )

als je de sb600's nieuw wil kopen is het natuurlijk een ander verhaal.

indien je het nog niet zou kennen: http://www.strobist.com

discussie neigt nu wel eerder naar het strobist-subforum... verplaatsen?
        Last edited by Sam Jae; 9 juli 2009, 12:36.

Comment

Ook nog een SG3IR kopen, dan ben van de zichtbare flits van de pop-up af en kun je alleen de sturing hiermee doen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Daar kan ik goed mee vooruit.
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
            X