Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF voor Eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF voor Eos 400D

Ik was zojuist effe aan het lezen op het forum en begon plots te twijfelen aan een aankoop. Ik bestelde vandaag de CF 8 GB, Ultra II. Heeft er iemand ervaring met deze kaart voor een EOS 400D? werkt deze kaart op mijn toestel.
    Ik heb al gehoord dat bepaalde apparaten maar werken tot bepaalde groottes van geheugenkaarten?
    Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Re: CF voor Eos 400D

Volgens: http://www.picstop.co.uk/Canon-EOS-4...CF-Memory-Card zou die gewoon moeten werken.

Bij sd kaartjes is het inderdaad een ander verhaal. SD kaartjes gaan eigenlijk maar tot 2 GB. Het aantal bits dat voorzien is voor de adresseringsruimte is te klein om meer dan 2GB te kunnen adresseren.

Toen men bij die 2 GB limiet kwam heeft men SD-HC ontwikkeld. HC staat vor high capacity en voorziet meer bits voor de adressering. Als je een normale sd-kaartlezer in je fototoestel hebt zitten kan je dus niet kaartjes groter dan 4GB gebruiken, of toch niet altijd. (soms is het wel mogelijk om bijvoorbeeld 2GB te gebruiken, maar dat is niet gegarandeerd en is af te raden, want dat valt buiten de specificaties.) Voor compact flash denk ik niet dat er een soortgelijk probleem is.

Comment

Ik gebruik een kaart van 16gb in mijn 400D

geen zorgen maken!
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Bedankt voor de reacties. Mijn bestelde lens is vandaag binnengekomen. Bij het afhalen morgen zal ik dan maar meteen mijn CF 8GB Ultra erbij kopen. En dan maar lekker trekken op reis
        Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Comment

Working...
        X