Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-80DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB-80DX

    Hey iedereen, ik heb een vraagje voor jullie.
    Ik heb eens rondgekeken op dit forum en ook de zoekfunctie gebruikt maar krijg geen goed antwoord op mijn vraag.
    Ik wil dus van Sergiop dit forum een Nikon SB-80DX flits kopen.

    Maar nu is mijn vraag of deze compatibel is met mijn Nikon D60 ?
    In ieder geval excusses voor de domme vraag maar alvast bedankt voor de helpende hand !

    Mvg,
    Davy

  • #2
    Re: Nikon SB-80DX

    De SB-80dx zal zeker werken op je d60, al ga je niet al de moderne toeters en bellen (i-TTL en ev. CLS) kunnen gebruiken die wél aanwezig zijn bij een sb-600, sb-800 en sb-900.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB-80DX

      Maar die heb ik ook niet allemaal nodig denk ik zo ?
      Bij sommige foto's wil ik gewoon wat extra belichten zodat ik een mooie compo krijg.
      Ben wel blij dat ik hierbij een antwoord heb gekregen, alvast bedankt Sam !

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB-80DX

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        De SB-80dx zal zeker werken op je d60, al ga je niet al de moderne toeters en bellen (i-TTL en ev. CLS) kunnen gebruiken die wél aanwezig zijn bij een sb-600, sb-800 en sb-900.

        Gaat werken op een D60 : ja

        Maar volgens mij niet automatisch, dus manueel instellen van diafragma, iso, etc.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB-80DX

          Met behulp van de handleiding zal dit niet zo moeilijk zijn om in te stellen ofwel ?
          Ik denk dat ik dan ook wat wijzer wordt door het allemaal zelf in te stellen, dat is ook de bedoeling op dit moment.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB-80DX

            Je kan gelijk welke flitser op je toestel steken.... maar zoals gezegd, zal die flitser niet automatisch werken. En wat jij wil is 1tje dat automatisch de flitssterkte aanpast als jij een foto trekt.
            Dus weet als je je flits enkel manueel kunt instellen, dat je meerdere pogingen nodig hebt om een foto juist te belichten. Manueel flitsen is enkel handig als je off shoe flitst. Dus bij studiowerk en dergelijke....

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB-80DX

              Eerst even forumsticky lezen dan wist je dat deze vraag niet in strobisdt thuis hoort

              om tevens ook een antwoord te geven op jou vraag:
              Gaat inderdaad werken op jou camera.Heb ooit een SB-28 gehad en die werkte zelfs in A (automatische stand) op een digitale nikon camera.

              De SB-80 DX gaat geen TTL ondersteunen denk ik.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB-80DX

                ik zou het niet doen, tenzij je weet wat je doet, koop een SB600, die moet je er alleen maar opzetten, en foto maken, is altijd goed...

                bij een SB-80DX werkt de flits niet in TTL mode, wel in A mode... en is duidelijk minder subtiel dan een SB600... waar een SB600 een fill flash zal geven, zal de80DX gewoon nieks doen omdat de flash het niet nodig acht... in A mode meet de flash onafhankelijk van het toestel, en in TTLi mode, meet het toestel voor de flash...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB-80DX

                  @Zunoel: excusses voor het ongemak, bedankt om het te verplaatsen !
                  @d_oracle: misschien heb je gelijk, Psychodweep heeft me ook aangeraden om te gaan voor de SB600.
                  Ik was eveneens nog een Sigma 350 flitser tegen gekomen maar ze hebben me aangeraden om voor een SB600 te gaan.
                  Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken dus daarom wou ik het eens vragen aan jullie.
                  Alvast bedankt voor de tips en de info !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon SB-80DX

                    Ik zou altijd hetzelfde merk van flits nemen. Ik heb vroeger mijn F50 gesloopt omdat ik een niet-Nikon flits gebruikte. En de flits manueel instellen zoals je met de 80DX zal moeten doen is niks, heb ik ook geprobeerd. Een SB400 is al een heel stuk beter dan de interne flits, maar een SB600 is natuurlijk nog beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon SB-80DX

                      de sb 80 werkt TTL tot de D100. Al wat later gemaakt is D70 tot ....... werkt i-TTL. De sb80 kan je gebruiken op de stand A maar niet op TTL.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon SB-80DX

                        Davy ik snap niet waarom je deze vraag hier uberhaupt stelde daar het antwoord al in mijn verkoopstopic stond.

                        Er staat dat de flits kan gebruikt worden voor strobist fotografie, dus MANUEEL/ Off camera. En uit dat standpunt bekeken is het 1 van de krachtigste flitsers op de markt.

                        Net omdat het "niet" TTL op de huidige generatie camera's werkt.
                        www.sergioprodi.com
                        Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon SB-80DX

                          hoi sergio ,
                          wil even tussenkomen ,als het mag , denk niet dat de topicstarter weet wat strobisme betekende ,zie post van zunoel .
                          Nu hopelijk wel al .

                          Comment

                          Working...
                          X