Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht mits betaling : calibratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezocht mits betaling : calibratie

Ben net in het bezit van een Epson 3800 a2 printer, maar mijn scherm moet nog gecalibreerd worden. Zelf beschik ik over de Huey Pro maar telkens krijg ik een totaal ander resultaat. Op diverse forums zou mijn monitor (Samsung Syncmaster 215TW) niet goed samengaan met de Huey Pro. Nu is mijn vraag: is er iemand, (mits vergoeding uiteraard) die mijn monitor kan calibreren. Liefst iemand met kennis van zaken natuurlijk. Ik woon te Anzegem(B)

0474/696244

Re: Gezocht mits betaling : calibratie

Door alleen je monitor te calibreren zal je nog geen perfect resultaat krijgen hoor, wat je nodig hebt is een goed op maat gemaakt printerprofiel, kijk eens mij marc-en-Ciel voor een geavanceerd printerprofiel en je zult versteld staan van het resultaat . Doe dit met elke papiersoort die je gebruikt want ook dit heeft een grote invloed op het eindresultaat. Eventueel kun je m’n Lacie calibrator lenen als je dat wil, ik woon niet al te ver uit je buurt.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Door alleen je monitor te calibreren zal je nog geen perfect resultaat krijgen hoor, wat je nodig hebt is een goed op maat gemaakt printerprofiel, kijk eens mij marc-en-Ciel voor een geavanceerd printerprofiel en je zult versteld staan van het resultaat . Doe dit met elke papiersoort die je gebruikt want ook dit heeft een grote invloed op het eindresultaat. Eventueel kun je m’n Lacie calibrator lenen als je dat wil, ik woon niet al te ver uit je buurt.
      Daar ben ik mij zeker van bewust, maar de eerste stap is mijn scherm calibreren.

Comment

Voorheen werkte ik ook met de Huey op hetzelfde scherm.
        Het resultaat was altijd een ietsje groenige zweem
        Vraag mij niet waarom.
        Met de Eye-one gaat het wel prima.

gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Working...
        X