Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke printer ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke printer ??

ik zou een printer willen kopen die toch behoorlijke plaatjes aflevert
    nu heb ik een erg goedkope canon pixma ip4300 , zijn prijs is gelijk aan de geleverde kwaliteit

mag een paar honderd euro kosten , maar ik weet niet vanaf welke prijs je kan spreken over een goede printer....
    liefts ene van 2-300 euro maar indien ik daar niks fatsoenlijks voor heb mag het iets meer zijn....
    http://www.jvs-photography.be/

Re: welke printer ??

Kwaliteit hangt ook af van het gebruikte medium (papier). De IP4300 kan normaal gezien op goed papier toch behoorlijk mooie afdrukken maken met een aangepast printerprofiel (vaak beter dan de meeste online afdrukfirma's).

Goede printers: alle Canon's en Epson's die met minstens 6-kleuren (CcMmYK) of een extra grijspatroon hebben zoals de Canon MP980. Wil je iets meer dan zal ik gaan voor de A3+ printers Canon Pro 9500 (10 kleuren, waaronder de extra kleuren grijs/groen/rood) of de Epson R2880 (8/9 kleuren met 2 extra grijstinten voor neutrale z/w-afdrukken) en verder heb je de HP B9180 A3+ (eveneens 8-kleuren pigment).

Een IP4300 print op goed fotopapier mooiere foto's dan een Epson R2880 op middelmatig fotopapier. Hou je van hoogglans, dan zijn de Canon Pro 9500 en de Epson R2880 minder geschikt, vanwege de doffere pigmentinkt. In dat geval kan je kiezen voor de Epson R1900 (pigment, maar met gloss optimizer om de glans te verbeteren) of eventueel in jouw prijsklasse vallende Epson 1400 A3+ printer (6-kleuren dye), die zeer geschikt is voor hoogglanzende foto's.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Denk dat geschikte software beter zou zijn om met je Canon te werken
      Gebruik zelf de ip4500 en voor afdrukken gebruik ik Qimage
      Nog geen problemen mee gehad van kwaliteit, en ik druk elke week minstens 5 à 10 foto's op A4 formaat.
      De software bij de printer (Easy-PhotoPrint EX) is niet slecht voor klein formaat maar voor de A4 ga ik resoluut voor Qimage.
      En de inkt is een goedkoop produckt van hier Inkt KHL

En mijn foto papier komt van bij de Aldi van tussen de groenten en de koekskes
      Dat is ook belangrijk goed papier gebruiken, heb verschillende tests gedaan en dat van de Aldi kwam als beste uit de bus

Comment

bedankt voor jullie reaktie
        ik ga eens ne keer kijken naar die epson printers, want ik ben ni echt tevreden over de printkwaliteit van mijn canon (ik denk dat ik wel eens iets zal moeten gaan lezen over printerprofielen want dat is nog wel chinees voor mij )
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
        X