Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter voor de beginner :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtmeter voor de beginner :)

    Môge allen,
    Het onderwerp lichtmeter is al een paar keer langs geweest. Ik zit aan een lichtmeter te denken om meer over het licht te leren en ik lees dat de ingebouwde lichtmeter van een camera niet zo exact is. Ik wil de lichtmeter voor mijn beginnend studiowerk en portretwerk gebruiken.
    Ik heb er alleen geen bedrag >100 euro voor over dus ben ik op de 2e handse markt aan het zoeken.

    Ik zie een Minolta Autometer IV F staan waar eur 70 voor is geboden. Maar... kan ik daarmee uit de voeten? Thx alvast voor de reacties.
    Last edited by DamnSharp; 2 juli 2009, 09:41.
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

  • #2
    Re: Lichtmeter voor de beginner

    Bij een juist gebruik heb ik op mijn D200 vrijwel geen onjuist belichtte foto gehad, de onjuist belichtte foto's waren 99% intrepetatie fouten van mij en die zouden ook ontstaan zijn bij een losse belichtingsmeter.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lichtmeter voor de beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bij een juist gebruik heb ik op mijn D200 vrijwel geen onjuist belichtte foto gehad, de onjuist belichtte foto's waren 99% intrepetatie fouten van mij en die zouden ook ontstaan zijn bij een losse belichtingsmeter.
      Ok, maakt het in de studio het fotograferen niet makkelijker?
      Groetjes, Damiaan.
      Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

      Comment


      • #4
        Re: Lichtmeter voor de beginner

        Die minolta is een van de meest gebruikte lichtmeters bij studiofotografen, momenteel nog nieuw te verkrijgen bij kenko (prijs rond de 300€).
        Deze lichtmeter is heel handig in gebruik en praktisch, handleidingen vind je online.
        Het is reeds meerdere malen aan bod gekomen en bij een digitale workflow zijn er voor en tegenstanders. Ikzelf ben een voorstander om het licht te meten en dan te inerpreteren, als je digitaal werkt kan je nog wel eens op je schermpje kijken maar als je op film werkt is een juiste beoordeling noodzaak.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Lichtmeter voor de beginner

          Ik heb nog een andere gevonden, alleen is deze ouderwetse nuttig voor mijn doel? -> Sekonic Studio DeLuxe II L-398M
          Groetjes, Damiaan.
          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

          Comment

          Working...
          X