Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
    Hoe lang gaat deze non-topic nu eigenlijk al mee ?

Vrouwke : koop een tas en leer ermee te leven. Dat moeten mannen OOK doen, hoor.
    Dat is blijkbaar in tijden van crisis nog een luxe-probleem.

Comment

Crisis?
      Ik zie hier anders wel dat nog veel dure cameras en objectieven aangekocht worden, dus denk ik dat de 'crisis' nog mee valt, en dat alles moet natuurlijk in een tas?!

Als we dan toch een fototas nodig hebben of willen aanschaffen, kan het maar beter meteen een degelijke, praktische en meteen, mooie zijn?!

en @ binnenuit: mannen 'moeten' niks! Die kunnen/mogen ook een leuke tas aanschaffen!

Greets, Lena
      ---------------------------------------------------------------
      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
      www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
        Crisis?
        Ik zie hier anders wel dat nog veel dure cameras en objectieven aangekocht worden, dus denk ik dat de 'crisis' nog mee valt, en dat alles moet natuurlijk in een tas?!

Als we dan toch een fototas nodig hebben of willen aanschaffen, kan het maar beter meteen een degelijke, praktische en meteen, mooie zijn?!

en @ binnenuit: mannen 'moeten' niks! Die kunnen/mogen ook een leuke tas aanschaffen!

Greets, Lena
        Er zijn bij BD fotografen en mensen met een luxeprobleem: het is te hopen dat ze nog goed kunnen slapen.

Comment

Ik heb de Crumpler match maker in het snotje Lijkt mij een mooie aanbieding, met precies wel wat ruimte en kan een laptop mee.
          Heeft zelfs een 'vrouwelijke' look.

De Pyama Pride en de Zoominverse staan aan dezelfde promotie. Die laatste lijkt wel heeeeeeeel groot te zijn.
          Ik lijk nu meer naar de Pyama Pride (what's in a name) te neigen...
          De reviews lijken wel ok..
          Heb nu een kleine crumpler en ook heel tevreden van.

Heeft iemand deze? Tevreden van?

EDIT: Ik kon niet langer wachten.. zij is besteld.. ik laat jullie nog weten wat ik ervan vind
          Last edited by Nena; 18 juni 2010, 22:18.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Lena, ik join je club. Vanavond is mijn Crumpler Pyama pride binnen gekomen en ... goh.. ik ben terstond verliefd geworden op die rugzak.
            Initieel leek dit een 'dwaze' topic, maar ik heb er alvast heel veel uit opgestoken en er toch mijn eigen 'vrouwelijke' zak in gevonden, al vind ik hem even goed voor mannen bruikbaar.
            Nu nog een nieuwe eigenaar vinden voor mijn 'oude' crumpler.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Go Nena!
              Goeie keuze! Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn Crumpler Pony Bag! Het zijn fatastische fototassen die Crumplers!

Greets, Lena
              www.lenafotografie.be

Comment

Iemand toevallig al ervaring met de Passport Sling van Lowepro? De tas is weer leverbaar, maar ik heb geen winkel gevonden waar hij op stock en te bezichtigen is. Ik kan hem wel bestellen, maar ben nogal aan het twijfelen omdat ik de tas eerst niet kan bekijken. Ik vraag me af of er voldoende plaats is voor een D90 met 18-105 en een extra 70-300...

Comment

Sinds vandaag de trotse eigenares van de passport sling. Ik had wat moeite met uit te vinden hoe ik mijn Canon 500D+17-55mm+55-200mm erin moest krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt, en hoef ik maar de rits open te doen en ik heb hem vast (de body en de 17-55mm erop voor de duidelijkheid, de 55-200 los). Ik ben zelf aangenaam verast over hoe weinig dit weegt, en wat een ruimte ik (zelfs zonder de zijrits te openen) nog heb voor mijn telefoon (zit een zakje met klittenband binnenin waar hij precies in past) portefuille, en andere "meiden-troep"

Ik wou oorspronkelijk voor een bruine gaan, maar heb alleen de zwarte gevonden, en die uiteindelijk gekozen omdat zwart met ieder outfit wel te combineren valt. Heb er nog wat bloemen-broches opgespeld en zo is het nu gewoon mijn handtas geworden!

Als je nog geen goed idee hebt van de maten kan ik mijn toestel wel eens opmeten dan weet je of het ongeveer overeen komt of niet.

Plezier ermee! Ik ben zeker dat ik er alvast veel geniet van ga hebben volgende paar weken op vakantie!

Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
                  Advies altijd welkom!

Comment

Veel plezier met tas Ingibjorg! Ik heb gisteren toch ook maar besloten het te wagen en heb de tas besteld. De D90 met 18-105 zal er wel in passen en als ik de 70-300 bijkoop en deze niet bij in het cameravak past, koop ik wel een lenscase zodat de lens in het andere deel van de tas meekan.

Mijn bedoeling met deze tas is om de camera vaker mee te nemen aangezien hij zo makkelijk samen met andere spullen in één leuke tas kan. De levering kon nog wel even duren, maar ik kijk er al naar uit.

Comment

Ingibjorg en siren72: lijkt me een goede, degelijke en esthetisch verantwoorde keuze!
                      Succes met jullie nieuwe fototas!

Greets, Lena
                      www.lenafotografie.be

Comment

Wat vind je van de Lowepro Passport Sling ? Vind ik voor zowel mannen als vrouwen bruikbaar, eigenlijk.

Last edited by JorisVdB; 9 augustus 2010, 16:48.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb sinds gisteren de Passport Sling. De bestelling heeft een tijdje (maand) op zich laten wachten. Ondertussen had ik een nieuwe handtas gekocht waarin mijn camera perfect paste. Hij zat dan wel los tussen mijn andere spullen (portefeuille, gsm, deo en dergelijke). Op die manier heeft mij camera toch een week de drukte van de Gentse feesten en avondjes uit overleefd. Ik kwam dan ook even uit de lucht vallen toen ze me belden dat men tas binnen was. Ik redde me ook perfect zonder blijkbaar.

Maar nu heb ik dus de Passport Sling. De bruine, ik ben dol op de kleur. Ziet er casual uit en heeft niet weg van een cameratas. Het foto-vak is erg stevig en lijkt mij voldoende bescherming te bieden. Mijn D90 met 18-105 en zonnekap gemonteerd past perfect. Er is naast het verplaatsbare tussenschot nog een beetje plaats. Ik geloof dat een flitser nog wel moet passen maar heb dat nog niet in men bezit dus niet kunnen testen. Een extra lens lukt. Een bijkomende lens zal dus in een lenscase moeten maar daarvoor is nog plek genoeg in de tas.
                          Mijn eerste indruk was nochtans teleurstellend. Maar eens ik de perfecte manier van dragen had gevonden, ben ik best tevreden. Ik kijk er al naar uit om de tas in de praktijk te testen.

Comment

Ja, ik zag in de video (zie YouTube) dat je 'm blijkbaar op verschillende manieren comfortabel kan dragen.

Zelf (als man ) aan een Passport Sling voor een NEX met een 18-55 en als er nog een 35 of 50mm prime voor uitkomt, met die prime erbij.

Mijn eerste indruk was nochtans teleurstellend.
                            Waarom, als ik vragen mag ? Enkel en alleen omdat je 'm nog moest aanpassen om goed bij jou te passen qua manier van dragen, of...?
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Ja, ik zag in de video (zie YouTube) dat je 'm blijkbaar op verschillende manieren comfortabel kan dragen.

Zelf (als man ) aan een Passport Sling voor een NEX met een 18-55 en als er nog een 35 of 50mm prime voor uitkomt, met die prime erbij.

Waarom, als ik vragen mag ? Enkel en alleen omdat je 'm nog moest aanpassen om goed bij jou te passen qua manier van dragen, of...?
                              De aanvankelijke teleurstelling had inderdaad te maken met het draagcomfort. Ik heb even moeten zoeken achter de meest comfortabele manier om de tas te dragen. Eigenlijk ook beetje dom van mij, want ik houd niet zo erg van tassen die je zijdelings draagt Maar uiteindelijk vind ik de tas toch comfortabel hangen (voor dat eventjes dat ik hem binnenshuis heb gepast, ik moet er nog mee op stap). Zo draag ik de tas nu links zoals de vrouw in het filmpje, waardoor ik mijn camera nog steeds zijdelings rechts kan dragen.
                              Ook vond ik het jammer dat het fotocompartiment toch kleiner was dan gehoopt en een tweede lens niet past. Maar zoals ik al aangaf is dat op te lossen met een lenscase.

Ondertussen dus tevreden over de tas, ik moet enkel nog de tijd vinden om hem te testen in het veld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                                Hoe lang gaat deze non-topic nu eigenlijk al mee ?

Vrouwke : koop een tas en leer ermee te leven. Dat moeten mannen OOK doen, hoor.
                                Hey manneke, pak een pilsje en ga op de bank uitbuiken...ksst
                                Ik ben nog steeds op zoek naar een NOG ruimere tas waar al mijn zooi in kan EN er nog vrouwelijk uit ziet. Dat valt niet mee.
                                Wat moet er in kunnen? Wel....

Canon 5DmkII (liefst ook nog de 10D)
                                Canon 70-200L 2.8 USM
                                Sigma 15-30 EX...
                                Canon 85mm 1.8
                                Cosina 100-400mm
                                statief(aan ophangsysteem)
                                Sunmover ingepakt (20cmx20cm)
                                Een wit lakentje en wat knijpers (om felle zon tegen te houden)
                                CF cards, batterijen, reinigingssetje, blaasbalgje
                                Pakkie peuken
                                Cola light
                                appel

help?

Comment

Working...
                                X