Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feisol statieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Feisol statieven

Ik zit een beetje te kijken naar een nieuw statief dat even wat meer kg's aan kan en ook op de grond kan voor niet al te veel geld. Ik kwam Feisol tegen, bijv deze combinatie: FEISOL CT-3401+CB30-C (4 secties inclusief tas ) 280 euro, ik heb een budget van 250 euro ongeveer dus dit moet wel lukken. Maar is dit kwalitatief vergelijkbaar met de 'grote' merken, Gitzo, Manfrotto? Ik zie er niet echt veel over op internet.
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Feisol statieven

Ik heb Franciskine afgelopen weekend gebruik zien maken van een Feisol Carbon-statief, en hij lijkt er toch heel tevreden van. Hij had in ieder geval bekijks met zijn stevig en toch licht statief...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Ik heb de 3402 en ben daar zeer tevreden over met hierop een Manfrotto balhoofdje.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Onlangs kreeg ik dezelfde vraag. In het verleden gebruikte ik ook een Feisol statief, dat heb ik echter in minder dan een jaar vervangen door een Gitzo.
        Ik was er echt niet tevreden van. Op die tijd heb ik het mechanisme dat de poten in de verschillende standen "locked" tot 3x toe moeten vervangen. De poten kwamen ook steeds opnieuw los, waardoor ze veel te soepel open en dicht klappen. Omdat de poten met elkaar meedraaien is het bovendien erg vervelend om het statief op te zetten en terug af te breken. Als het snel moet gaan verlies je soms kostbare tijd.

Ik heb ook zo'n CB-50 balhoofd gehad. Wat een rommel als je dat vergelijkt met een degelijke kop van bvb RRS. De "tension" werkte niet, de kop bewoog weinig soepel, de bal was hol vanbinnen, kortom goedkope namaak.

Er zijn een hoop mensen die blijkbaar tevreden zijn over dat Feisol materiaal, maar ik heb er geen goed woord voor over. Volgens mij is zo'n Feisol goed als je het maar occasioneel eens gebruikt, eenmaal je het wat intensiever gaat gebruiken, krijg je problemen. Als je nog wat meer gebruikerservaringen wilt lees dan even deze topic: http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?...feisol&start=0
        Volg vooral ook de link naar een topic op Naturescapes.net. Je zal zien dat er nog een hoop gebruikers zijn die net dezelfde problemen hadden als ik. Ik ben dus zeker niet alleen.

Momenteel gebruik ik een Gitzo GT 3541LS en een RRS BH-55 balhoofd en deze setup is het einde vergeleken met die Feisol. Gewoon topmateriaal...
        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Comment

Ik heb ook een Feisol CT-3401 statief met een Jobu Jr3 Gimbal head. Deze combinatie is licht om mee te nemen en toch sterk. Ik trek er regelmatig op uit met mijn gecamoufleerd observatietentje, zit dus veel in het veld en ondervond nog geen enkel probleem met het statief. Voor de grote merken zal je al snel je budget opsouperen voor de kop alleen...
            * Nikon D7100 - * Nikkor AF-S 17-55mm F2.8 G IF-ED DX - *Nikkor AF-S 105mm F2.8 G IF-ED VR Micro -*Nikkor AF-S 80-400mm f4.5-5.6G ED VR - *Nikon Speedlight SB-910 Flitser - *Feisol CT-3402 Tripod met Jubo Junior3 Gimbal Kit - en heel veel goesting...

Comment

Working...
            X