Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm calibratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherm calibratie

hoeveel keer calibreren jullie je scherm ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
      hoeveel keer calibreren jullie je scherm ?
      Dat hangt er van af hoeveel uren per week je dat scherm gebruikt, hier mischien 10 uur per week, en na twee maanden merk ik weinig verschil, maar doe het toch om de twee maand, dan doe ik dat ook bij mijn dagelijks gebruikt scherm, daar ik deze ook minder gebruik voor fotocorrecties, daar zie je iets meer verschil, maar ook niet om van achterover te vallen.

Ik gebuik een Gretagmacbeth Eye ONE PRO. Deze KLIK

Comment

Bedankt voor de info!

Ik zal eens naar een betaalbaar model zoeken...

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
          Bedankt voor de info!

Ik zal eens naar een betaalbaar model zoeken...

Groeten
          Een spyder 2 express kost iets van een 75 euro.

Misschien valt dit in je budget.

Ivm kalibreren van scherm met tn panel: doen zou ik zeggen. De kleurweergave gaat er enkel maar op voorruit.

Ik heb zelf een SPVA panel en gebruik de Spyder 3 pro.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
            Hallo,

Ik heb twee LCD schermen waarop 2 computers zijn aangesloten. Bij beide schermen zijn de analoge ingangen gebruikt om twee redenen:
            a. mijn videokaart heeft een analoge- voor de ene-, en een digitale uitgang voor de andere monitor. Ik gebruik een D/A adapter op de digitale connector v/d videokaart.
            b. het ene scherm is aangesloten via een elektronische switch (te bedienen via het toetsenbord om naar de andere PC over te schakelen), het andere scherm is aangesloten via een manuele switch (te bedienen met drukknop op de switch zelf). Beide switchen hebben uitsluitend analoge aansluitingen.

Op beide PC's is de instelling van het O.S. zo dat de desktop doorloopt over de twee schermen.

ervaringsdeskundigen.
            Ik gebruik eveneens een KVM switch om 1 scherm te delen tussen twee PC's, nu moet ik wel vast stellen dat er een duidelijk verschil is in beeldkwaliteit met en zonder switch. (minder scherpe weergave, voor al heel duidelijk op text te zien).
            Een extra monitor was dan de eerste keuze en tweede plaats een calibratie kit (en hier heb ik al wat geleerd )
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik heb een Samsung 245B (Tn paneel) scherm. Geen Eizo of zo, dat weet ik ook wel, maar
              prijs/kwaliteit verhouding mijn inziens geen slecht scherm. Kan ik door schermcallibratie
              dit eventueel nog verbeteren... of is de sop de kool niet waard?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Een spyder 2 express kost iets van een 75 euro.

Misschien valt dit in je budget.

Ivm kalibreren van scherm met tn panel: doen zou ik zeggen. De kleurweergave gaat er enkel maar op voorruit.

Ik heb zelf een SPVA panel en gebruik de Spyder 3 pro.
                Waar kopen jullie die dingen? Ik ben al in konijnenberg geweest en ook bij nelissen in Mechelen (ik woon in Leuven maar wil wel rijden of via het internet bestellen).

Greetz en alvast bedankt!

Comment

Ik kocht een Spyder 3 Elite bij Foto Rubens in Wilrijk, was gewoon op stock.
                  Je daar ook via het internet een bestelling plaatsen.

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                    Waar kopen jullie die dingen? Ik ben al in konijnenberg geweest en ook bij nelissen in Mechelen (ik woon in Leuven maar wil wel rijden of via het internet bestellen).

Greetz en alvast bedankt!
                    Hier: http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=17402

en hier: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...express_n.html

en hier: http://www.foka.nl/site/colorvision-...-n-p-4096.html

en zo zijn er nog veel van deze zaken die dit verkopen
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik heb de spyder pro 3 gekocht,
                      moet zeggen, mijn scherm ziet er nu zo dof uit,
                      misschien komt het omdat ik altijd met een zeer donker scherm heb gewerkt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
                        Ik heb de spyder pro 3 gekocht,
                        moet zeggen, mijn scherm ziet er nu zo dof uit,
                        misschien komt het omdat ik altijd met een zeer donker scherm heb gewerkt ?
                        Ik denk inderdaad dat je met een scherm gewerkt hebt wat veel te contrastrijk stond
                        en te donker.
                        [het callibreren moet wel goed gegaan zijn natuurlijk]
                        In eerste instantie kan het minder spectaculair lijken, maar wen er eerst maar eens aan[wil je niet meer terug]

gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ik heb een iiyama prolite B2409HDS. Als ik foto's bewerk, en ze zijn in mijn ogen goed, maar bekijk ik ze dan op een andere computer dan zijn ze vaak aan de donkere kant.
                          Gaat een Datacolor Spyder3 Pro of Elite dit probleem oplossen?
                          Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Working...
                          X