Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pre-charged batterijen bij Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pre-charged batterijen bij Aldi

Voor degene die het nog niet moesten weten.
    Aldi heeft nu ook Pre-charged NiMH batterijen van het eneloop principe.
    Ze zijn 2100mAh en kosten €6,99 per setje van 4.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Re: Pre-charged batterijen bij Aldi

Wat is "precharged"? Reeds opgeladen bij aankoop? Ik zou niet weten wat daarvan het voordeel is. Over (gewone van 4,99 €) NiMH-batterijen van de Aldi ben ik overigens zeer tevreden.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

instant use, jazzer
      €2.00 voor 't gemak.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        Wat is "precharged"? Reeds opgeladen bij aankoop? Ik zou niet weten wat daarvan het voordeel is. Over (gewone van 4,99 €) NiMH-batterijen van de Aldi ben ik overigens zeer tevreden.
        Dat zijn accu's met een heel kleine zelfontlading, daardoor kunnen ze die vooraf laden, zodat je ze meteen kan gebruiken na aankoop.
        En als ze dan leeg zijn steek je ze in de lader en kan je ze weer opnieuw gebruiken.

De eerste lading is maar gewoonlijk 60-70% van de maximale capaciteit, het is dus beter dat je ze toch in de lader steekt voor je ze gebruikt.

De gewone nikkel-metaalhydride accu's van den Aldi heb ik allemaal laten recycleren na aankoop van de Maha MH-C9000 lader.
        Daarmee kan ik de werkelijke capaciteit van de accu's nazien, en die zat flink onder de waarde die op de accu's staat...
        De Aldi-accu's hadden ook een vrij grote zelfontlading, na twee maanden "rust" zijn ze meestal leeg (heel handig als je dan net de flitser nodig hebt).
        Maar dat zou dus geen probleem mogen zijn met de "precharged" accu's.
        Last edited by Black B@ndit; 19 juni 2009, 18:37.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb enkele weken geleden eneloops gekocht aan minder dan €10 per setje op ebay.uk (verzendkosten incl), ik vind het prijsverschil dan eigenlijk een beetje te klein om ander te kopen.

En heb niks tegen Aldi, want gebruik tot volle tevredenheid gewone top-craft 2300mah...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Tot spijt van wie 't benijdt .. al wat ik ooit aan NiMH's kocht in den Aldi bleek achteraf rommel te zijn ..

Comment

Working...
            X