Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlight

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlight

    Voor mijn Canon EOS 450D kan ik niet kiezen welke flitser ik moet kopen...

    de Canon Speedlite 430 EX II
    of de Canon Speedlite 580 EX II

    Kan iemand me helpen in deze keuze?

    Voor en nadelen tegenover elkaar ?

    ben nog maar een beginneling

    En jah, zit toch een 150 euro verschil in MINSTENS

    greetz

  • #2
    Re: Speedlight

    Als je een andere flits wil aansturen moet minstens 1 van die flitsen een 580 zijn, anders is een 430 al genoeg.
    Natuurlijk, de 580 heeft ook een hoger richtgetal (zal verder reiken), zal sneller herladen, je krijgt wel wat voor die 150 € hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Speedlight

      Ja dat wss wel, maar zoals ik al zei heb ik PAS mijn eerste spiegelreflex en ken er dus nog niet veel van...

      en aangezien mijn flitser dan al bijna evenveel kost als de body...

      wat ik wel leuk vind aan de Canon Speedlite 580 EX II
      is de stroboscoop functie

      Comment


      • #4
        Re: Speedlight

        ik zou onmiddelijk gaan voor de 580EX II, waarom? Anders ga je misschien achteraf spijt krijgen van de 430Ex, zoals voorgaand vermeld wil je meerdere flitsers aansturen.
        Buiten het richtgetal denk ook niet dat er een kwalitatief verschil is.

        Killerke
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Speedlight

          Hou er ook rekening mee dat op de 580 een wieltje staat achteraan, op de 430 staan druk knopjes ... en die zijn niet zo handig om snel instellingen uit te voeren.

          Om te beginnen zou ik eventueel toch de 430EX II aanraden, die zal meer dan krachtig genoeg zijn, en heeft voldoende features, denk je er echter aan om ooit off camera te gaan werken met meerdere flitsers dan zou ik gelijk voor de 580EX II gaan omdat die je extra flitsers kan aansturen de 430EX II kan alleen slave zijn ... ja kan natuurlijk ook een ST-E2 aankopen als het zover is, ik denk dat het gewoon een kwestie van budget zal zijn, in zowat 90% van de gevallen zal een 430EX II zeker voldoende zijn ... de vraag is dan of je voor die 10% toch een aanzienlijk bedrag extra wil uitgeven.

          Ik heb indertijd gelijk voor 2x 580EX II gekozen en geen spijt van gehad ... licht heb je toch nooit genoeg, maar de rekening was hoog natuurlijk.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment

          Working...
          X