Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotokader?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotokader?

Waar kan je goedkope kaders vinden?

Ik zoek een simpele kader, bij Ikea is er blijkbaar iets te koop voor 40*50 van nog geen 10 euro. Mijn foto is wel kleiner (30 op 45) dus ik dacht ik steek er gewoon een wit of zwart papier achter en dan lijkt alsof er een kader rond de foto is. Maar dan zit je enerzijds met een kleine rand van de footlijst zelf dan nog met het papier en dan pas de foto. Lijkt me een beetje een mannetjesblad te worden?

Nu de vraag: waar kan je goedkope 30*45 kaders vinden? als het dan al bestaat of koop ik zo een 40 op 50 kader?

Alvast Bedankt

Re: fotokader?

ik vind je vraag een beetje complex/ingewikkeld, maar dat zal aan mij liggen.
    Als het je gaat om het zogenaamde passe-partout principe, en je moet dit regelmatig doen, dan vind je daarvoor in de speciaalzaak het passende karton en ook een speciale snijlat, waarmee je makkelijk een kadertje kunt uitsnijden uit dat karton. Je kan dat dan bvb. ook schuin doen, een soort facetkant als het ware (ziet er erg "pro" uit).
    voordeel van dergelijk systeem is dat het kaderframe niet zo precies qua afmetingen hoeft te zijn. Je past namelijk je passe-partout enerzijds aan de foto - en anderzijds aan het kader aan.
    Last edited by dréten; 16 juni 2009, 11:37.

Comment

Working...
    X