Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroboscopisch flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stroboscopisch flitsen

Hey iedereen

Ik vroeg me af of ik met mijn EOS 450D en speedlite 420ex de mogelijkheid om stroboscopisch te flitsen? Ik denk zelf van niet, maar ik wou het toch nog eens vragen.

Als het niet moest gaan, is er dan een andre, goedkope mogelijkheid om dit te doen met mijn 450D?

Ik had namenlijk graag de sprong van een kikkervastgelegd in de verschillende stappen.
    (zo dus ongeveer: http://eosseries.ifrance.com/eosseri...x/page22-3.jpg )
    Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Re: stroboscopisch flitsen

Niemand een idee?

grts
    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinC1991 Bekijk bericht
      Niemand een idee?

grts
      Indien deze instelling niet op je flits is voorzien.

Mischien eens een testje wagen met je toestel op meervoudige belichting, en de snelst mogelijke continu opnames, bv. toestel op meervoudige belichting 5 beelden, redelijk groot diafragma, zodat je flits niet zijn volle output moet geven en continu snelste opnamemodus, eventueel een wat hoge iso instellen, en AF op manueel, je flits op manueel 1/16 of 1/32 instellen, kwestie van wat experimenteren, haalt je toestel bv. 5 bps. dan zal de beweging ook 1 sec. moeten duren om 5 beelden te maken.

Je zal wel niet helemaal hetzelfde effect hebben als met stroboscopisch flitsen, maar het benaderd wel je doelstelling.

Letwel, dat soort opnames moet je in relatief duistere omstandigheden maken, anders helpt je omgevingslicht alles aan de knoppen, ook met een stroboscoopflits.

Comment

Een 420EX kan je niet manueel instellen, werkt enkel met TTL of als slave.
        Dus nee, ook geen stroboscopische functie, dat kan je enkel met de 580ex(II) als ik me nie vergis.

Comment

Bedankt voor jullie hulp
          Groetjes

Comment

een speedlite 550ex kan ook stroboscopisch flitsen (doch niet veel want de herlaadtijd is n ramp)
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
            X