ben van plan een flits voor mijn canon D400 te kopen. Ondertussen in de fotoclub het strobisme ontdekt. Jammer genoeg toonden ze het met een Nikon. Zij gebruikten een studioflitszendertje (die komt op de camera) een statief met een slaveontvanger-schoentje en een houder voor de paraplu. Nu komt de vraag heeft er hier iemand ervaring mee met Canon? Moet ik de canonzender kopen van 200€ of een studiozendertje? Welke flits is daarvoor aan te raden de 430EXII of de 580EXII en heb ik het slavezenderschoentje dan nog nodig? Ik koop binnenkort mijn flits dus een beetje hulp van jullie kan zekerlijk geen kwaad aangezien bepaalde verkopers in die grote zaken het hoorden donderen in keulen toen ik dit alles vroeg aan hun.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
strobist wat nodig en welke flitszender
Collapse
X
-
-
Re: strobist wat nodig en welke flitszender
als je het doet via cactus triggers, dan kan je elke flits gebruiken!
nikon, sigma, sunpak, canon, metz, ....
dit omdat de flitsen niet in contact komen met de camera.
een merkeigen flits kan je natuurlijk dan wel on-camera ook gebruiken.
goeie hulp is meestal: klik
staat veel en vooral goeie uitleg.nikon stuff
-
ik zou een 580ex ii aanraden, omdat hij vanzelf al een pc sync poort heeft en het meeste vermogen.
eventueel kan je ook een powerpack (cp-e4) eraanhangen.
ik gebruik zelf Elinchrom Skyports ,maar bv cactus triggers zijn een "better bang for the buck"
als je intresse hebt, er is volgende zondag een modellendag in gent waar ik weer in de strobist way zal rondlopenCanon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
Comment
-
voila
ik heb me de 580EXII besteld samen met nen cactus trigger. nu aftellen want de trigger duurt 2 weken. Ik hou jullie zekerlijk op de hoogte. Voor nu zondag in gent is het te kort bij maar ik heb wel interesse om dit mee te maken. Waar kan ik op de hoogte blijven ijsje? Door wie is deze modellendag georganiseerd? moet ik me ergens aanmelden?
Comment
-
Je had enkel een flitser (of meerdere) nodig je manueel kunt instellen en een trigger (transmitter/receiver(s)). Het was niet nodig om per sé 400 EUR uit te geven aan een 580exII. Een 2dehandse flitser van 50 EUR ofzo zou ook wel lukken...
Comment
-
Voor dit soort vragen was je beter eens in het Strobist forum hier op BD gaan snuffelenWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Comment