Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d --> BIG problem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400d --> BIG problem

ik heb een probleempje ..

'k heb net een Canon 400d tweedehands gekocht met een batterijgrip erbij
    maar nu ik de batterijgrip ervan af wou nemen merkte ik dat dat ene plaatje waarmee je de batterij in de body houd aan de onderkant er niet bij zit.

weet iemand of je dat apart kan bestellen ergens?
    Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

Re: Canon 400d --> BIG problem

welkom op de site en ik hoop dat iemand je kan helpen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

Normaal gezien zit dat toch op het gedeelte van de batterijgrip dat in de camera past, aan de zijkant ?

mvg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Vraag het aan de verkoper ?? Hij heeft het zeker vergeten mee te geven ??
        In het ander geval, dan zal hij (indien hij correct is), je een deel terugstorten van het geld of je het klepje opsturen.
        Indien het geen correct persoon is, zo'n klepje kan je bij de service centers kopen, en kost ong 7-8 EUR. Maar de verzendkosten die de meesten hanteren zijn 15 EUR en nog wat enkele euros administratiekosten bij.
        Deze Duitse repair winkel biedt goedkope verzendkost (5.5EUR excl btw) aan en stuurt ook naar Belgie. Das al pakken minder dan die 15 EUR (excl btw).

Comment

sorry, dubbel antwoord

Comment

ja ik heb de verkoper gevraagd of hij het toevallig nog liggen heeft. maar hij heeft de camera aangekocht zoals hij aan mij is doorverkocht (het toesstel is al bij de 3de eigenaar)

heeft iemand een linkje naar een site waar ze dit verkopen

en btw die Duitse firma dat alle onderdelen vn Canon maakt is vorige week failliet gegaan .. die crisis he
            Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

Comment

zoals reeds gezegd, je kan het plaatje van het batterijcompartiment aan de zijkant van het stuk steken van de batterygrip dat in het toestel schuift.

Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

Comment

Omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden, heb ik snel een fotootje gemaakt van het batterijklepje opgeborgen in de grip. Misschien heb je geluk en heb je er alleen maar over gekeken....

Last edited by chris; 10 juni 2009, 14:49. Reden: foto bijgevoegd
                Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                  Omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden, heb ik snel een fotootje gemaakt van het batterijklepje opgeborgen in de grip. Misschien heb je geluk en heb je er alleen maar over gekeken....
                  Interessant! Dat wist ik ook niet.
                  Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Is dat stukje noodzakelijk voor contact met het toestel?

Hij heeft dat toestel trouwens van mij gekocht. Ik denk overigens dat ik heel correct ben geweest met de verkoper. Als het stuk niet in de grip zit zal ik eventueel het bedrag (of een deel ervan) voor het stukje wel terugbetalen. Wat ik mij enkel afvraag is waarom je dan een toestel koopt met een grip, als je hem eraf wilt halen. De grip was enkel een meerprijs.

Mvg,

Dominic
                    Last edited by Dominic Maertens; 10 juni 2009, 21:07.

Comment

Hoe bedoel je? Contact met het toestel? Het heeft geen functie als je met de grip werkt. Enkel als afdekplaatje van de batterij als je zonder grip werkt.

Ik vond dit wel goed gevonden om er een opbergplaatsje in de grip voor te voorzien. Want zo'n klein ding als je dat ergens weglegt, hoe vind je dat vaak maanden, jaren later terug als je de grip wil demonteren. Enfin mezelf kennende, weinig kans dat ik mij nog zou herrinneren waar ik het gelegd zou hebben.
                      Geniet van foto's maken

Comment

Working...
                      X