Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extention tube EF 25 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extention tube EF 25 II

Zou er mij eens iemand kunnen uitleggen wat het verschil is tussen de volgende voorwerpen.
    In de handleiding van mijn lens staat dat ze niet compatibel is met extenders EF 1,4 en 2*.
    Maar ze is wel geschikt voor het gebruik van Extention tubes EF 12 II en 25 II.
    Wat is het verschil, wat doet een extention tube?

Re: Extention tube EF 25 II

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
    Zou er mij eens iemand kunnen uitleggen wat het verschil is tussen de volgende voorwerpen.
    In de handleiding van mijn lens staat dat ze niet compatibel is met extenders EF 1,4 en 2*.
    Maar ze is wel geschikt voor het gebruik van Extention tubes EF 12 II en 25 II.
    Wat is het verschil, wat doet een extention tube?
    Ooit al van Google gehoord ?

Is the Canon EF 25mm Extension Tube II right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Een extender verlengt de brandpuntsafstand van de gebruikte lens met een factor 1,4 of 2, hierdoor zullen objecten 1,4x of 2x groter op de sensor worden weergegeven.
      De kortste scherpstelafstand blijft gelijk en scherpstellen op oneindig is mogelijk
      Fysiek is een extender een buisje vrijwel geheel gevuld met lenselementen.

Bij gebruik van een extension tube wordt de kortste scherpstelafstand kleiner waardoor de vergrotingsmaatstaf toeneemt, al naar gelang de lengte van de tussenring.
      Het is niet langer mogelijk op oneindig scherp te stellen.
      Fysiek is een tussenring een holle buis.

Uw lens, die volgens de handleiding niet geschikt is voor gebruik met extenders, zal ongetwijfeld aan de camerazijde een uitstekend glasdeel hebben. Hierdoor is het niet mogelijk een extender te gebruiken.

Comment

Het gaat over de Canon lens 28-300 L.
        Ik was (ben) van plan om mij nog de 100-400 mm aan te schaffen. Het was tijdens het bekijken van de specificaties van deze lens dat ik merkte dat er bij stond vermeld dat de 1.4 en 2.0 extenders compatibel zijn. Nu heb ik de handleiding van mijn 28-300 lens er bij genomen, met het idee om een extender aan te schaffen om ineens naar 600 mm te kunnen gaan. Dan heb ik geen 100-400 meer nodig. Het blijkt dat deze 28-300 lens niet compatibel is met dergelijk extenders. Zal dus alsnog de 100-400 mogen bijkopen, samen met de extender(s) dan wel te verstaan.

Comment

Ik denk dat je bij die lens problemen gaat krijgen met scherpstellen door de lage lichtsterkte van de combinatie. Extenders horen bij primes en 2.8 zooms.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Klopt Janssen!
            Ik heb voor de zekerheid even gegoegeld en ik denk dat de lens fysiek wel op een TC past.
            De lichtsterkte is echter f/5,6 op 300 mm, dus dat zal scherpstel problemen opleveren.

Het zou een aardige geste zijn van Canon om voortaan in de handleiding te vermelden wáárom de lens niet compatibel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Het zou een aardige geste zijn van Canon om voortaan in de handleiding te vermelden wáárom de lens niet compatibel is.
              Misschien komt het achterste lenselement van de 28-300 wel tegen het lenselement van de extender...

Met een Canon van de "1" serie heb je nog autofocus met een objectief met een minimale diafragma-opening van f8. De AF van de 100-400 L IS werkt nog prima met een 1,4x tc als je die combinatie op een 1D zet (die combinatie gebruik ik zelf soms ook).
              Maar met een 2x tc wordt een f5,6 lens al een f11, en dan is het zelfs bijna onmogelijk om nog handmatig scherp te stellen, want de zoeker wordt dan veel te donker (heb ik zelf getest met de 100-400 + 2x tc op de 40D).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X