Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanbieding in Makro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanbieding in Makro

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Betekent dit dat 's werelds beste GT5561SGT statief van 3,5 kg slechts geschikt is voor de goedkoopste dslr met kitlens
    Ben even gaan zoeken in mijn kast en heb nog mijn statief van toen ik nog een analoge canon had (EOS 50E).

Het statief is van Bilora - 630 - Nevada Profilo II, 2x gebruikt en nu ong. 9 jaar oud denk ik ... Tja. Ik zal het eerstdaags ne keer testen met mijne Olympus. Net nog wat gaan neuzen en blijkbaar in 2003 heeft Peterbie er ook zo één gekocht. Toen al in prijs gezakt want ik heb toch bijna 100 euro betaald.
    Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
    The Sky is not the limit... the ground is..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Betekent dit dat 's werelds beste GT5561SGT statief van 3,5 kg slechts geschikt is voor de goedkoopste dslr met kitlens
      dat is het gewicht van het statief
      dragend vermogen is 25KG ( 1200mm ofzo ?)
      Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
        wat ik nog steeds niet snap is dat mensen een hoop geld uitgeven aan camera en glas, maar als het dan op een statief aankomt kan het niet goedkoop genoeg zijn....
        Als je morgen een Ferrari koopt zet je er toch ook geen wielen van een 2CV onder?

grt,
        Raf
        Je bent niet de eerste die deze vergelijking maakt en ik viseer je zeker niet persoonlijk, maar het slaat eigenlijk nergens op.

De TS gaf geen hopen geld uit aan camera en glas.
        Een Nikon D50 gaan vergelijken met een Ferrari is nogal vleiend voor die Nikon.
        Een Ferrari heeft wielen nodig om te rijden. Een camera heeft geen statief nodig om foto's te nemen. En wat ten slotte de gemiddelde forumbezoeker hier gebruikt, dat weten we niet, maar het is onwaarschijnlijk dat dat duur, semi-pro materiaal zal zijn.

Natuurlijk biedt een duurder, steviger statief meer mogelijkheden. Natuurlijk heb je voor bepaalde doeleinden, met bepaald materiaal absoluut zo'n duur en degelijk materiaal nodig. Maar met een goedkoop prullenstatief kan je nog altijd meer dan zonder statief. Een d50 met 50mm lens in een windvrije omgeving, daar gaat zo'n hama statief niet van trillen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Je bent niet de eerste die deze vergelijking maakt en ik viseer je zeker niet persoonlijk, maar het slaat eigenlijk nergens op.

De TS gaf geen hopen geld uit aan camera en glas.
          Een Nikon D50 gaan vergelijken met een Ferrari is nogal vleiend voor die Nikon.
          Een Ferrari heeft wielen nodig om te rijden. Een camera heeft geen statief nodig om foto's te nemen. En wat ten slotte de gemiddelde forumbezoeker hier gebruikt, dat weten we niet, maar het is onwaarschijnlijk dat dat duur, semi-pro materiaal zal zijn.

Natuurlijk biedt een duurder, steviger statief meer mogelijkheden. Natuurlijk heb je voor bepaalde doeleinden, met bepaald materiaal absoluut zo'n duur en degelijk materiaal nodig. Maar met een goedkoop prullenstatief kan je nog altijd meer dan zonder statief. Een d50 met 50mm lens in een windvrije omgeving, daar gaat zo'n hama statief niet van trillen hoor.
          Volgens mij is zo'n goedkoop statief ook goed genoeg voor een instap-DSLR met een kitlensje.

Ik heb zelf ook lang een goedkoop statief gebruikt, pas toen ik zwaardere lenzen begon te gebruiken heb ik een steviger statief gekocht. En dat is nu eigenlijk weer iets te zwak voor de 1D in combinatie met bijvoorbeeld de 100-400L. Maar voor de nachtfoto's met de 16-35 f2,8 L of de 24-70 f2,8 L is die Manfrotto 728B Digi nog altijd stevig genoeg.

Als dagelijks een statief nodig hebt, dan zijn er veel handiger combinaties (statief + kop) dan die 728B. Maar als je dat maar een paar keer per jaar gebruikt, dan kan je beter je geld uitgeven aan andere zaken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
            dat is het gewicht van het statief
            dragend vermogen is 25KG ( 1200mm ofzo ?)

Dit is als ironische vraag op deze "rare" redenering

Dus Nikon D300 + 70-300 = 4,5 kilo en 2 of 3 kilo voor het statief. Het statief moet dus minstens 6,5 kilo wegen, zonder de kop. Anders kun je niet trillingsvrij werken.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
              wat ik nog steeds niet snap is dat mensen een hoop geld uitgeven aan camera en glas, maar als het dan op een statief aankomt kan het niet goedkoop genoeg zijn....
              Als je morgen een Ferrari koopt zet je er toch ook geen wielen van een 2CV onder?

grt,
              Raf
              Probeer te accepteren dat er mensen zijn die GEEN dure camera en lenzen hebben, simpelweg omdat ze dat zich niet kunnen permiteren. Dan zul je ook met statief naar kwaliteit prijsverhouding blijven kijken.
              Eigenlijk vind ik je opmerking erg arrogant. Ik heb een wat oudere EOS Canon 10D met oude goedkope lenzen (van groothoek tot tele) en ben dan dus met mijn BENRO carbon statief met kogelkop zeer tevreden (ja u hoort het goed....nu gaan alle fotograven over hun nek)
              Het benrostatief van carbon daar ben ik heeel tevreden mee. staat als een huis en kan makkelijk een 400mm aan. Het systeem is heerlijk simpel op te zetten en heeerlijk licht (kilo)

We zijn niet allemaal gezegend zoals u met prachtige spullen

Comment

Zelf heb ik ruim een jaar de Velbon Sherpa 600R gebruikt voor een Canon 400D en 50D met verschillende (niet al te zware) lenzen en dat voldeed voor mij vrij goed. Onlangs toch overgestapt op een Manfrotto 190CXpro3 met een Giotto MH1301-652 balhoofd wat zeker beter bevalt, maar dan ben je ook opeens 4x zo veel gled kwijt. De Velbon heb je voor iets onder de 100 euro en daar zet je echt wel met goed vertrouwen een dure camera op met niet al te grote/zware lens. Duurder is natuurlijk vaak wel beter, maar rond deze prijsklasse zijn toch statieven te krijgen waarvan ik denk dat je bij niet al te veeleisend gebruik heel tevreden gaat zijn
                http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Normvervaging....
                  Is een statief van 25 euro goed? Voor mij niet meer, zelfs niet voor een flitske op te zetten.
                  Maar wat is je doel? (en je budget)
                  Als je een lichte dslr met een lichte lens gebruikt en geen hoge eisen stelt aan de mechanische kwaliteiten, en niet het uiterste van beeldkwaliteit wilt bereiken, kan je best toekomen met dergelijk statief.
                  Anderszijds, als het een statief is om dagelijks te gebruiken, een 400mm op stil te zetten, en mee het veld in te sleuren, moet je iets anders kopen.
                  Ga je verder in je hobby, en koop je betere spullen, dan zal later ook het statief moeten volgen. Probleem is wel, dat er geen "tussenprijs" statieven zijn. Je gaat van die 25 euro ineens naar een flink veelvoud, en wil je ooit een 400mm voor vogelfotografie gaan gebruiken, dan ga je zeker naar 1000€ of meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Normvervaging....
                    Probleem is wel, dat er geen "tussenprijs" statieven zijn. Je gaat van die 25 euro ineens naar een flink veelvoud.
                    Hier ben ik het toch niet mee eens hoor. De Velbon die ik hierboven aanhaal presteert wel degelijk vele malen beter dan een echt budgetstatiefje van 25 euro.
                    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                      Hier ben ik het toch niet mee eens hoor. De Velbon die ik hierboven aanhaal presteert wel degelijk vele malen beter dan een echt budgetstatiefje van 25 euro.
                      Dat zal wel, maar wat zet je er op? Voor een lange tele ga je er niet mee toekomen, en voor een lichte setup is het misschien overkill.
                      Maar uiteraard hebben we alle onze eigen maatstaven. En dat telt.

Comment

Oei, blijkbaar heb ik hier tegen een paar zere schenen gestampt, wat uiteraard niet de bedoeling was. Even ter verduidelijking. Ikzelf heb 'maar' een Sony A100 met bijhorende kitlens. Mijn statiefje is een Velbonnetje van nog geen 100 euro dat ik ooit een gekocht heb voor onze videocamera. Voor mijn configuratie op dit moment voldoet dit perfect (alleen jammer dat ik de kop niet in portret kan zetten zonder te 'foefelen'). Ik weet dat als ik in de toekomst een tele aanschaf ik hoogstwaarschijnlijk ook zal moeten investeren in een nieuw statief wegens onstabiel met dat grote gewicht vooraan.

Mijn punt was dat je moet afwegen of je het waard vindt dat je je dure spul (zelf een D50) wil zetten op een (mogelijk) wankel iets, gewoon omdat het goedkoop is. Ik heb ook niet gezegd dat de aanbieding van Makro rommel is hé.
                        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Ik heb verschillende jaren met een erg licht statief (Hama, Gamma 74) gewerkt, tot bleek dat ie mijn 350D, met batterijgrip en EF-S 17-55 f/2.8 (ongeveer 1.6kg) niet kon houden, en mijn camera combinatie telkens weer wegzakte. Toen onmiddellijk een "upgrade" gedaan naar de Manfrotto combinatie zoals in één van mijn vroegere posts beschreven.
                          Dit lichte statiefje voldoet echter nog steeds voor mijn vrouws pana fz18, of zelfs voor mijn G9.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb zelf een Velbon sherpa 600R en ben best tevreden over deze statief, kan tot 4kg dragen.
                            Nog geen problemen gehad ermee, zelfs niet met een sigma 50-500 en D70s erop ...

Prijs valt goed mee, destijds gekocht voor een kleine 90€ ... mss het overwegen waard ...

Hopelijk ben je er iets mee ...
                            Clueless ...

Comment

Working...
                            X